موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239837
۱۵ شهریور ۱۴۰۰

کودکان غزه در شرایط خوبی قرار ندارند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که کودکان غزه سال‌ها از تأثیرات روانی تجاوزات رژیم صهیونیستی رنج می‌برند‌.

به گزارش کودک پرس ،کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تأکید کرد که کودکان در نوار غزه تحت وحشت مداوم زندگی می‌کنند.

این کمیته در گزارشی با عنوان «زخم‌های پنهان در غزه» اظهار کرد که کودکان غزه سال‌ها از تأثیرات روانی تجاوز اخیر اسرائیل و سایرین رنج خواهند برد.

کمیته همچنین اعلام کرد: تازه‌ترین حمله به غزه در مه ۲۰۲۱ یکی از شدیدترین حملاتی بود که ما طی این سال‌ها در منطقه شاهد آن بوده‌ایم.

کمیته صلیب سرخ توضیح داد که یکی از برجسته‌ترین پیامدهای این حمله که غالباً نامرئی است، تأثیر آن بر سلامت روانی اجتماعی افرادی است که زیر سایه دوره‌های مکرر خشونت زندگی می‌کنند و این به طور خاص در مورد کودکان صدق می‌کند.

در این گزارش آمده است: حمایت از سلامت روانی کودکان در زمان درگیری به اندازه بهبود زخم‌ها و خونریزی‌ها و یا حتی دسترسی به آب آشامیدنی تمیز اهمیت دارد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ معتقد است که دسترسی به خدمات بهداشت روانی در حین و بعد از درگیری برای حمایت از بافت اجتماعی جوامع آسیب‌دیده ضروری است.

این کمیته تأکید کرد که تجربیات آسیب‌زا که به طور کلی برای افراد و به‌ویژه کودکان در جنگ به وجود می‌آید، بسیار زیاد است.

کمیته اظهار کرد: از جمله اختلال‌های روانشناختی که کودکان فلسطینی از آن رنج می‌برند، عبارتند از تغییرات خلقی، احساس ناامیدی، ادرار غیر ارادی و اجتناب از تماشای تصاویر یا هر چیزی بوده که ممکن است خاطرات حوادث ناگوار و وحشت شبانه را به یاد آورد.

این گزارش تأکید می‌کند که در زمان جنگ، کودکان در غزه مجبور هستند که در غیاب پناهگاه‌های زیرزمینی که تا حدی از آنها محافظت می‌کند، شبانه‌روز خود را جایی پنهان کنند تا از خود محافظت کنند.

کمیته صلیب سرخ گفت: یکی دیگر از چالش‌هایی که اهالی غزه  و فرزندان آنها باید با آن روبه‌رو شوند، احتمال از دست دادن خانه و بی‌خانمان شدن است.

بر اساس این گزارش، کودکان غزه علی‌رغم احساس خشم، وحشت، ناراحتی، تنهایی و ترس  هنوز در رؤیای دندانپزشک، هنرمند یا شناگر حرفه‌ای شدن هستند؛ زیرا آنها عاشق خواندن، نقاشی، بازی، ورزش و گذراندن وقت با خانواده و دوستان خود هستند.

بچه‌های غزه در آرزوی این هستند که روزی از خواب بیدار شوند و غزه را بدون محاصره یا سایر محدودیت‌ها بیابند. آنها می‌خواهند آزادانه حرکت و در سراسر جهان سفر کنند. با وجود همه وحشتی که آنها تجربه می‌کنند، کودکان در غزه هنوز امید و آرزوهایی برای آینده بهتر دارند.

بیش از دو میلیون فلسطینی در غزه به دلیل محاصره مداوم رژیم صهیونیستی از زمان پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۰۶، از شرایط بسیار بد زندگی رنج می‌برند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار