239807
۱۵ شهریور ۱۴۰۰

با وضعیت فعلی کرونا مجلس موافق بازگشایی مدارس نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس به رادیو گفت‌وگو گفت: بعید می‌دانم با توجه به وضعیت کنونی مجلس زیر بار بازگشایی مدارس یا دانشگاه‌ها برود.

به گزارش کودک پرس ، رضا حاجی پور در مصاحبه با بخش “باسخنگویان” در برنامه “رویداد” درباره اما و اگر‌ها در خصوص بازگشایی مدارس در مهرماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: قرار است برای سه شنبه مسئولان ستاد کرونای کشور، وزارت علوم، آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس حضور یافته و در نهایت تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان و معلمان برای مجلس اهمیت دارد و نمی‌توان بر اساسِ گفته یک وزیر تصمیم گرفت، خاطرنشان ساخت: بسیاری عزیزان که حتی واکسن زده‌اند، دچار چالش شدند.

حاجی پور ادامه داد: ما باید به یک حاشیه امن در راستای بازگشایی مدارس دست یابیم و در نهایت مجمع باید تصمیم گیری کند.

این نماینده مجلس لزوم حضور همه مسئولان اعم از آموزش و بهداشت کشور را در جلسه روز سه شنبه الزامی دانست و تاکید کرد: بعید می‌دانم با توجه به وضعیت کنونی مجلس زیر بار بازگشایی مدارس یا دانشگاه‌ها برود.

حاجی پور خاطرنشان کرد: ما در حاشیه امن قرار نداریم. کشورهای مختلف دنیا حتی امریکا را ببینید با وجود اینکه واکسن زده‌اند اما مردم باز هم دچار چالش می‌شود و ایران هم مستثنی نیست.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان اعلام کردند تا پایان شهریور همه معلمان و دانش آموزان واکسینه خواهند شد ولی در نهایت ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و هر لحظه جهشی ایجاد می‌کند.

حاجی پور متذکر شد که این وضعیت باید مدیریت شود و یکباره نمی‌توان تصمیم گیری کرد و اضافه کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات همگی اهل فن هستند و معتقدند آموزش به معنای کاری چهره به چهره است.

وی افزود: اگر معلم و دانش آموز یکدیگر را نبینند، انتقال به خوبی رخ نخواهد داد و لذا نگاه همه ما بازگشایی زودتر مدارس است اما امروز در شرایطی قرار داریم که به آسانی نمی‌توانیم تصمیم بگیریم.

حاجی پور به رادیو گفت‌وگو گفت: سرپرست کنونی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص مصاحبه نکرده است ولی بنده بعید می‌دانم تصمیمی گرفته شود تا مدارس به سرعت باز شود.

وی متذکر شد: ستاد کرونا و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و مجلس باید به صورت جمعی تصمیم بگیرند که اگر در حاشیه امن قرار بگیریم، مدارس باز خواهد شد ولی بازگشایی با وضعیت کرونایی کنونی امکان پذیر نیست.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار