موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
239723
۱۰ شهریور ۱۴۰۰

انتشار زندگی شهید رمضان نیا از زبان یک کودک

میرزایی گفت: بیشتر خوانندگان «نگاهم در جاده جا ماند» معتقدند که این کتاب جذابیت خاصی برای کودکان و نوجوانان دارد زیرا از زبان یک کودک که خواهر شهید است، روایت می شود.

به گزارش کودک پرس،کتابی با عنوان «نگاهم در جاده جا ماند» در حوزه ادبیات پایداری به تازگی از سوی انتشارات صریر منتشر و روانه بازار کتاب شده است. به منظور آشنایی بیشتر با این کتاب گفتگویی با نویسنده آن، « مریم میرزایی»، ترتیب دادیم. میرزایی بانوی طلبه و مبلغ مدرسه علمیه ریحانه النبی صلی الله علیه رشت است. متن قسمت نخست این گفتگو بدین شرح است:

موضوع کتاب «نگاهم در جاده جا ماند»، چیست؟

این کتاب در مورد زندگی روحانی شهید طاهر رمضان نیا است که از زبان خواهرش روایت می شود. زمانی که طاهر رمضان نیا به جنگ می رود، خواهرش 6-7 ساله بوده است. جنگ از زبان خواهر شهید روایت می شود تا زمانی که برادرش به شهادت برسد.

کتاب «نگاهم در جاده جا ماند»، شامل چند فصل یا بخش است؟

این کتاب شامل مقدمه و 20 فصل است که عناوین فصول بر اساس دوران زندگی شهید طاهر رمضان نیا از کودکی تا شهادت نامگذاری شده است.

چه شد که تصمیم گرفتید کتابی در مورد شهید طاهر رمضان نیا بنویسید؟

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گیلان سفارش کار را داد که در مورد این شهید طلبه کار شود و بنده نیز شروع به تحقیق و پژوهش کردم و در نهایت زندگی این شهید بزرگوار را در قالب رمان نوشتم.

مخاطبان این کتاب بیشتر چه کسانی هستند؟

کتاب «نگاهم در جاده جا ماند» برای همه گروه های سنی به خصوص کودک و نوجوان قابل استفاده است. بیشتر افراد معتقدند که این کتاب جذابیت خاصی برای کودکان و نوجوانان دارد زیرا کتاب از زبان یک کودک که خواهر شهید است، روایت می شود.

چقدر طول کشید تا کتاب «نگاهم در جاده جا ماند» را بنویسید؟

مصاحبه، تحقیق، پژوهش و نگارش این کتاب سه ماه طول کشید. فرایند تحقیق و نگارش این کتاب از بهمن ماه سال 99 آغاز و تا فروردین 1400 ادامه داشت.

در قسمتی از کتاب «نگاهم در جاده جا ماند» می خوانیم: بعد از رفتن طاهر، ساعتی گذشت. کمک کم وقت آمدنش شده بود. هوا به شدت گرم بود طاهر روضه داشت. من دلم می خواست که زود برگردد تا با آب بازی هم شده، کمی خنک شود. اما انگار طاهر کمی دیر کرده بود.

یکی دو بار رفتم و با نگرانی به پدر گفتم:« بابا! طاهر دیر نکرده؟»

بابا گفت:« نه دختر جان.»

دوباره با بچه ها مشغول آب بازی شدم اما دلم پیش طاهر بود.

خدایا چرا نمی آید؟

چند بار به بهانه بازی با بچه ها تا سر کوچه خاکی امان رفتیم و برگشتیم اما خبری از طاهر نبود. دیگر دلم شور افتاد.

نکند سگ همسایه به طاهر حمله کرده است!

گفتنی است، کتاب «نگاهم در جاده جا ماند» برگی از زندگی روحانی شهید جاویدالاثر طاهر رمضان نیا نوشته «مریم میرزایی» در شمارگان هزار نسخه با قیمت 30 هزار تومان از سوی انتشارات صریر چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار