موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239635
۰۸ شهریور ۱۴۰۰

کودکان افغانستان را تنها نگذارید

صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) از تمام کشورهای دنیا خواست در شرایط کنونی افغانستان و نیاز بیشتر برای کمک، کودکان افغان را تنها نگذارند.

به گزارش کودک پرس ،یک مقام ارشد این سازمان اعلام کرد کودکان افغان اکنون بیش از هر زمانی به کمک احتیاج دارند و دنیا باید در کنار این کودکان بایستد.

« جورج لاریی آدجی » مدیر منطقه ای یونیسف در آسیای جنوبی گفت کودکان در هفته های اخیر با افزایش ناامنی و درگیری در افغانستان بهای زیادی پرداختند. آنها نه تنها مجبور به ترک خانه، مدرسه و دوستانشان شدند بلکه از امکانات پزشکی و بهداشتی که از آنها در برابر بیماری هایی نظیر فلج اطفال ، کزاز و دیگر بیماری ها محافظت می کرد نیز محروم شدند.

او در ادامه هشدار داد اکنون با توجه به بحران امنیتی و حمله های موشکی ، قیمت بالای مواد غذایی و خشکسالی جدی، شیوع همه گیری ویروس کرونا  و زمستانی سخت که در پیش است ،کودکان افغانستان در معرض خطری جدی قرار دارند.

براساس پیش بینی یونیسف، اگر شرایط موجود در افغانستان ادامه پیدا کند یک میلیون کودک زیر ۵ سال با مشکل جدی سوتغذیه مواجه خواهند شد که تاثیری مخرب بر تمام زندگی پیش روی آنها خواهد گذاشت.

به علاوه ،برپایه گزارش یونیسف بیش از ۴ میلیون کودک شامل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دختر از برنامه تحصیلی و مدرسه خارج  و  حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز مجبور به فرار از خانه هایشان شدند.

بسیاری از آنان شاهد صحنه هایی بودند که هیچ کودکی نباید هرگز با آن رو به رو شود. در این شرایط کودکان و نوجوانان با اضطراب و ترس دست و پنجه نرم می کنند و به طور جدی به حمایت بهداشت روانی نیاز دارند.

صندوق کودکان ملل متحد ( یونیسف ) اعلام کرد تیم های کمکی برای بهداشت و تغذیه به اردوگاه های آوارگان فرستاده است تا برای کودکان فضایی دوستانه، مراکز تغذیه و سایت های واکسیناسیون برپا کنند و در کنار آن پیشنهاداتی برای کلاس های آموزشی و حمایت از هزاران کودک ارائه کرده است.

با این حال لاریی آدجی در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد به منابعی بیشتر از این برای کمک رسانی نیاز است.

یونیسف اخیرا  برآورد کرده است که  برای فائق آمدن بر این بحران در افغانستان به ۱۹۲ میلیون دلار نیاز است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار