موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
239632
۰۸ شهریور ۱۴۰۰

قزوین| یک بازی برای افزایش هوش کلامی کودکان طراحی شد

مدیر یک موسسه فرهنگی هنری در قزوین گفت: بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه یک اقدام هویت‌‎ساز است بنابراین در تلاش هستیم بستری را فراهم کنیم تا کودکان و نوجوانان کمتر در فضای مجازی باشند و در عین حال نحوه برقراری ارتباط و سخن گفتن را بیاموزند.

به گزارش کودک پرس ،زهرا گروه‌ای‌ها اظهار کرد: در این موسسه فرهنگی و هنری دوره‌های فن بیان و مهارت‌های ارتباطی و کلامی را به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه کودکان بالای ۶ سال می‌توانند از خدمات و دوره‌های موسسه فرهنگی استفاده کنند، ادامه داد: در حال حاضر بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه را طراحی کردیم که در پارک علم و فناوری و مرکز منش جهادانشگاهی قزوین مورد حمایت قرار گرفته است.

مدیر این موسسه فرهنگی هنری خاطرنشان کرد: بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه یک بازی کارتی است که شخصیت‌های شاهنامه مهره‌های آن هستند . صفحه بازی به سمت قله قاف می‌رود و در نهایت به خانه سیمرغ می‌رسند. شخصیت‌هایی مانند ضحاک و دیو سپید، در روند بازی خلل ایجاد می‌کنند و مانع حرکت مهره‌ها می‌شوند مگر اینکه کارهایی که آن‌ها می‌خواهند را شخص بازی‌کننده انجام دهد. در هوش کلامی اندام گفتاری کودکان باید تقویت شده و دایره واژگان بالا باشد بر همین اساس بازی‌ها بر اساس هوش کلامی چیده شده است.

وی بیان کرد: به موضوعات کودکان و نوجوان کم پرداخته شده است و هر چقدر موسسه ایجاد شود جوابگوی نیاز نیست. در کشورمان نیاز داریم بچه‌ها راه‌های برقراری ارتباط را بیاموزند و موسسات فرهنگی مختلفی در این خصوص در سراسر کشور فعالیت کنند، چراکه بهتر است دانش آموزان نحوه مذاکره، حل مشکلات و رفع تعارض را بیاموزند، خجالت نکشند و اعتماد به نفس پیدا کنند.

گروه‌ای‌ها تصریح کرد: بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه در پارک علم و فناوری مورد پذیرش قرار گرفت و جزو ۱۰ طرح منتخب قرار گرفت اما اتفاقی برای ما رخ نداد؛ در طرح شتابدهی کسب و کارها در جهاددانشگاهی قزوین بعد از پذیرش، جلسات آموزشی برگزار شد و بوم کسب و کار را ارائه دادند که نتیجه این جلسات آموزشی مثبت است و کمک شایانی به ما می‌کند چراکه در این حوزه ما به طور کامل بازار را نمی‌شناسیم.

وی اضافه کرد: بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه یک اقدام هویت‌‎ساز است بنابراین در تلاشیم بستری را فراهم کنیم تا کودکان و نوجوانان کمتر در فضای مجازی باشند و طی آموزش‌هایی با شخصیت‌های کهن آشنا شوند و در عین حال نحوه برقراری ارتباط و سخن گفتن را بیاموزند.

مدیر موسسه فرهنگی هنری سیمرغ سخن اشاره کرد: در عین حال که کارمان هویت‌ساز است نیاز داریم مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیریم، در تلاش هستیم طی همکاری با آموزش و پرورش محصول خود را به دانش آموزان معرفی کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار