موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
239623
۰۸ شهریور ۱۴۰۰

۲ تا ۳ درصد مرگ و میر کودکان بر اثر کرونا است

فوق تخصص نوزادان گفت: نمی توان در مورد چرایی افزایش ابتلای کودکان در سویه دلتا نظر قطعی داد زیرا کرونا بیماری است که طی دو سال مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و گونه دلتا هم جهش جدید ویروس و رفتار آن به تازگی در حال بررسی است.

به گزارش کودک پرس ،دکتر محمدباقر حسینی درباره نحوه ابتلای کودکان به کرونا هشدار داد و گفت: نوزادان از دو راه به کرونا مبتلا می شوند؛ انتقال ویروس از طریق مادر باردار کرونایی به جنین یا ابتلای نوزاد در داخل خانه از طریق تنفس. به طور کلی آمار فوت نوزادان مبتلا به کرونا در کشور نزدیک به ۲ تا ۳ درصد است زیرا معمولا پیش آگهی خوبی دارند و با مراقبت ها بهبود پیدا می کنند پس مرگ و میر زیادی ندارند.

فوق تخصص نوزادان یادآور شد: بعد از یک ماهگی، ابتلا در تماس با افراد کرونایی به وجود می آید که خوشبختانه این شیرخواران هم عموما پیش آگهی بدی ندارند و سیر خوبی را طی می کنند و خوب می شوند. اما به طور کلی، کودکانی که بیماری های زمینه ای یا سرطان یا نقص ایمنی یا چاقی بیش از حد دارند، در  رده گروه های پرخطر محسوب و بیشتر در معرض خطر هستند که ممکن است کار آنان به آی سی یو بیافتد یا فوت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که مردم در مواجهه با دلتا باید چه کارهایی در جهت پیشگیری از ابتلای کودکان انجام دهند، خاطرنشان کرد: اصول و نکات پیشگیری همان اصول است یعنی باید فاصله اجتماعی رعایت شود و از بردن کودکان به منزل نزدیکان پرهیز شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار