239620
۰۸ شهریور ۱۴۰۰

خراسان رضوی| وسایل بازی ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم در مشهد نصب شد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از بهبود خدمت رسانی به توانیابان با استفاده از نصب انواع مبلمان ویژه، وسایل بدنسازی و تسهیلات گوناگون در بوستان های شهری، در راستای مناسب سازی محیط های شهری برای حضور کم دغدغه توانیابان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: توانیابان، سالمندان و افراد دارای برخی معلولیت‌های جسمی یا ذهنی، بخش جدایی ناپذیری از جامعه هستند که متاسفانه نبود زیرساخت های لازم در بسیاری از محیط ها و فضاهای شهری، باعث شده تا همواره این افراد با مشکلات مختلفی در اماکن عمومی مواجه شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا مدیریت شهری در سال های اخیر تلاش کرده است تا با ایجاد بسترها و زیرساخت های لازم در بوستان‌های شهری، زمینه را برای حضور آسان تر این عزیزان در فضاهای سبز شهر فراهم آورد؛ چراکه فضاهای سبز شهری، یکی از مهمترین فضاهای عمومی کلان شهرهاست و باید شرایط دسترسی به آن، برای همه شهروندان به طور مطلوبی فراهم شود.

یعقوبی اظهار داشت: در همین راستا تاکنون بیش از ۳۰۰ عدد رمپ ورودی و دسترسی در سطح بوستان‌های شهر مشهد ویژه توان یابان احداث شده و علاوه بر آن، در بوستانهای پرمخاطب سطح شهر نیز، ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی ویژه توانیابان نصب شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد یاد شده مبلمان پارکی ویژه توانیابان در ۲ بوستان ملت و کوهسنگی، ۷۰ عدد آبخوری سه سطحی در سطح بوستان‌های شهر و ۲۶ دستگاه ورزشی و بدنسازی ویژه توانیابان نیز در ۳ بوستان ملت، کوهسنگی و نیایش نصب شده است.

معاون شهردار مشهد با اشاره به اهمیت فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای حضور کودکان توانیاب در بوستان های شهری اظهار داشت: وسایل بازی اختصاصی با توجه به شرایط جسمی کودکان توانیاب در بوستان‌های ملت و کوهسنگی‌ به صورت پایلوت نصب شده و در سال جاری نیز، اولین مجموعه بازی ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم در بوستان آبشار، واقع در بلوار دلاوران به بهره برداری رسیده است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: این مجموعه در مساحتی بیش از ۳۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، در بوستان ۳۵ هکتاری آبشار و در مجاورت کوه پارک مشهد در اختیار کودکان مبتلا به اوتیسم قرار گرفته است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار