موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
239603
۰۶ شهریور ۱۴۰۰

روش ایجاد ایمنی در کودکان جهت مقابله با کرونا

با توجه به اینکه سویه‌های جدید ویروس کرونا کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، دانستن نحوه مراقبت از کودکان ضروری است.

به گزارش کودک پرس ،با توجه به شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا که ممکن است کودکان را در مقایسه با نسخه قدیمی ویروس بیشتر مورد هدف قرار دهد، تقویت ایمنی کودک بسیار ضروری است، بنابراین ضرورت دارد با توجه به تداوم همه گیری، سطح ایمنی فرزندان خود را حفظ کنید.

گزارش منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) نشان می‌دهد که چندین مرحله برای تقویت ایمنی کودک باید انجام شود، یعنی:

۱. توجه به بهداشت شخصی

لازم است از فرزند خود در برابر عوامل عفونی ویروس محافظت کنید، بنابراین لازم است او را از رعایت دستورالعمل‌های استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن مداوم دست‌ها آگاه کنید.

۲. برنامه واکسیناسیون را دنبال کنید

برنامه واکسیناسیون را دنبال کنید، زیرا کودکان در حال حاضر نمی‌توانند در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند، بنابراین لازم است برنامه‌های دیگر واکسیناسیون مانند واکسیناسیون فلج اطفال و آنفولانزا را رعایت کنید.

۳. رژیم غذایی سالم را رعایت کنید

غذا در تقویت عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد، بنابراین لازم است که برای دریافت ویتامین روی، B، C و A و چند ریز مغذی دیگر، میوه‌ها و سبزیجات را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید تا به ایمنی بدن کمک کنند. سلول‌ها با عفونت مبارزه می‌کنند غذا‌های غنی از روی شامل صدف، گوشت قرمز، مرغ، آجیل و غذا‌های دریایی است، در حالی که ویتامین C از طریق مرکبات، کلم بروکلی، توت فرنگی و گوجه فرنگی به دست می‌آید.

۴. ارتقاء سلامت روده

از آنجا که میکروبیوم در دستگاه گوارش به تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن ما کمک می‌کند، خوردن غذا‌هایی از جمله ماست، کلم ترش و نان خمیر که حاوی پروبیوتیک‌ها هستند مهم است.

۵. خواب خوب

به فرزندان خود کمک کنید تا روال طبیعی خواب خود را برای حمایت از عملکرد سیستم ایمنی و محافظت از آن‌ها در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها حفظ کنند.

۶. اجتناب از استرس و اضطراب

از آنجا که تحقیقات نشان داده استرس مزمن یک عامل افسرده کننده برای سیستم ایمنی بدن است، نظارت بر سلامت روانی فرزند شما با گذراندن وقت با کیفیت نیز برای حمایت ایمنی مهم است.

۷. ورزش

فعالیت بدنی مواد شیمیایی تقویت کننده خلق و خو و کاهش استرس را آزاد می‌کند که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار