موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239585
۰۵ شهریور ۱۴۰۰

میزان ابتلای کودکان آمریکایی به کرونا، چهار برابر شده است

شبکه آمریکایی سی ان ان از چهاربرابر شدن آمار ابتلای کودکان به کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،سی ان ان گزارش داد در یک ماه گذشته، میزان ابتلای کودکان و نوجوانان در آمریکا به ویروس کرونا چهار برابر شده است.

بر اساس این گزارش در یک هفته گذشته، بیش از یکصد و هشتاد هزار مورد از ابتلا به کووید ۱۹ در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی ثبت شده است. همین آمار گویای آن است که در یک ماه گذشته، میزان ابتلای کودکان و نوجوانان آمریکایی به این ویروس چهار برابر شده است.

آمار کودکان و نوجوانانی که با علائم شدیدتر کرونایی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، نیز در آمریکا افزایش داشته است.

این در حالی است که «کتی هوکول» فرماندار جدید ایالت نیویورک نیز در اولین روز کاری خود با انتقاد از عملکرد فرماندار پیشین این ایالت، آمار جدیدی از قربانیان ویروس کووید-۱۹ را منتشر کرده است.

این مقام آمریکایی اعلام کرد: تعداد واقعی جانباختگان کرونایی در نیویورک تاکنون ۱۲ هزار نفر بیشتر از اندازه‌ایست که به عموم مردم اعلام شده است.

او همچنین افزود: «مردم حق دارند که آمار واقعی را بدانند و تصویر واضح و روشنی از وضعیت موجود داشته باشند. آمار کنونی خوب باشد یا بد، مردم باید واقعیت‌ها را بدانند و اینگونه ما اعتماد‌ها را احیا می‌کنیم.»

گفتنی است گونه جدید ویروس کرونا قابلیت سرایت بسیار بیشتری دارد و به گفته کارشناسان، شاید همین امر یکی از علل افزایش میزان ابتلای کودکان و نوجوانان به کووید ۱۹ در آمریکا باشد.

دو روز پیش نیز خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرده بود داده‌های آمریکا نشان می‌دهد موارد ابتلا به کرونا در میان افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند، در حال افزایش است.

مقامات آمریکایی روز سه شنبه اعلام کرده بودند ۲۵ درصد از موارد ابتلا به «کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی ۲» در میان ساکنان لس آنجلس، از افرادی بوده اند که از ماه مه تا ۲۵ ژوئیه (۱۱ اردیبهشت تا ۳ مرداد سال جاری) به طور کامل واکسینه شده بودند.

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرده بود اثربخشی واکسن‌های کووید۱۹ آمریکایی در میان کارکنان مراقبت‌های بهداشتی پس از آنکه گونه دلتای کرونا غالب شده، به ۶۶ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که طبق اعلام این مرکز آمریکایی، پیش از شیوع این جهش کرونا، اثر بخشی واکسن‌ها ۹۱ درصد گزارش شده بود.

تا کنون بیش از ۳۹ میلیون و ۱۵۷ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، نزدیک به ۶۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار