موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239575
۰۵ شهریور ۱۴۰۰

کشته شدن ۳۵ کودک عراقی در اثر انفجار تجهیزات باقی‌مانده از جنگ

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد، طی ۸ ماه گذشته ۳۵ کودک عراقی در اثر انفجار بقایای تجهیزات جنگی کشته شدند.

به گزارش کودک پرس ،یونیسف اعلام کرد، سازمان ملل متحد طی ۸ ماه گذشته مرگ ۳۵ کودک و معلولیت ۴۱ کودک دیگر بر اثر انفجار بقایای تجهیزات جنگی در عراق را ثبت کرده است.

در بیانیه یونیسف آمده است: افزایش نگران کننده تعداد تلفات کودکان در مقایسه با سال ۲۰۲۰ وجود دارد که سازمان ملل متحد کشته شدن ۶ کودک و معلولیت ۱۲ کودک در همان دوره در نتیجه بقایای مواد منفجره جنگ و مین‌ها تأیید کرده است.

یونیسف همچنین از افزایش مرگ و میر کودکان و زخمی شدن آن ها بر اثر مین‌های زمینی و بقایای مواد منفجره جنگ در عراق در ماه‌های اخیر ابراز تأسف و نگرانی کرد.

یونیسف از دولت عراق خواسته است تا فعالیت‌های آموزشی درباره خطر انفجار مواد منفجره به کودکان و دیگر اعضای جامعه را در مدارس و جوامع همه مناطق متاثر از درگیری‌ها بیشتر کنند.

بر اساس گزارش مرکز رصد مین‌های زمینی (لندمین مونیتور)، عراق یکی از آلوده ترین کشورهای جهان از نظر مساحت منطقه مین گذاری شده در کنار آلودگی بمب های خوشه ای و دیگر بقایای تجهیزات جنگی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار