موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239558
۰۵ شهریور ۱۴۰۰

بیش از دو میلیون کودک یمنی به مدرسه نمی‌روند

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) درباره شرایط بد تحصیلی کودکان در یمن هشدار داد.

به گزارش کودک پرس ،شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی با اشاره به هشدار یونیسف اعلام کرد: بیش از دو میلیون کودک یمنی به مدرسه نمی‌روند و احتمال ترک تحصیل چهار میلیون دانش آموز دیگر در یمن با ادامه بحران در این کشور وجود دارد.

این گزارش می‌افزاید: دوستان ”عیسی علی“ سال جدید تحصیلی شان را آغاز کردند، اما او به کار در یک تعمیرگاه در شهر تعز یمن ادامه می‌دهد. این نوجوان ۱۴ ساله، نیمکت‌های مدرسه را ترک کرده است تا به تامین معیشت خانواده اش کمک کند. هفتمین سال جنگ در یمن، خانواده‌ها را وادار کرده است تا کودکان خودشان را از مدارس خارج کنند، زیرا توانایی پرداخت هزینه تحصیل آن‌ها را ندارند.

در ادامه این گزارش آمده است: صد‌ها هزار نفر از کودکان و نوجوانان در یمن، در مشاغل مختلف کار می‌کنند و به علت شرایط دشوار معیشتی، نیمکت‌های مدارس را ترک کرده اند. تحصیل در یمن مشکلات زیادی دارد و دو سوم معلمان یمنی یعنی ۱۷۰ هزار نفر از آنها، بیش از چهار سال است که حقوق منظم دریافت نمی‌کنند و با سقوط ارزش پول یمن، ارزش حقوق معلمان معادل ۱۰۰ دلار هم نیست.

تعطیلی دو هزار و ۵۰۰ مدرسه در یمن

در گزارش الجزیره تصریح شده است: جنگ همچنین باعث توقف فعالیت دو هزار و ۵۰۰ مدرسه و آسیب دیدن ۶۶ درصد مدارس یمن شده است. بسیاری از دانش آموزان یمنی مجبورند در فضای باز و در حالی که روی زمین نشسته اند در کلاس‌های درس حاضر شوند.مشکل تامین کتاب‌های درسی هم هر سال تکرار می‌شود.

در پایان این گزارش آمده است:  با ادامه بحران یمن، اوضاع این کشور در همه سطوح وخیم‌تر می‌شود و بسیاری از یمنی‌ها توانایی فرستادن کودکانشان به مدرسه را ندارند و همه توجه آن‌ها به چگونگی تامین معیشت متمرکز شده است.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار