موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
239540
۰۳ شهریور ۱۴۰۰

ماندگاری «نذر کتاب» در ذهن و جان کودکان

مدیر انتشارات کمال اندیشه معتقد است؛ نذر کتاب، نذری ماندگار است که در ذهن و جان کودکان می‌نشیند و می‌توان در مناسبت‌های دینی و فرهنگی آن را اجرایی کرد.

به گزارش کودک پرس ،محمدجعفر کمالی آشتیانی، مدیر انتشارات کمال اندیشه با اشاره به لزوم توسعه و ترویج فرهنگ نذر کتاب، گفت: از سال‌ها قبل در ایام محرم شاهد توزیع و پخش کیک و شیر به کودکان در مراسم‌ مذهبی بودیم، نذری ارزشمند که شاید اثرگذاری زیادی بر کودکان نداشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم کتاب‌هایی که در موضوع محرم منتشر شده‌اند را با عنوان «نذر کتاب» یا «نذر فرهنگی» به میان هیآت مذهبی ببریم. اجرای این طرح تلاشی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها و معرفی کتاب به‌عنوان یک کالای برای نذر است.

کمالی آشتیانی با بیان اینکه در ابتدا کمتر کسی نسبت به نذر کتاب، اقبال نشان می‌داد، عنوان کرد: برای تشویق افرادی که از این نذر فرهنگی استقبال می‌کردند به هر میزان کتابی که خریداری کرده بود، ما نیز کتاب همان میزان کتاب به او هدیه می‌کردیم تا در بین هیآت و مجالس مذهبی میان کودکان توزیع شود.

این اقدام با استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها و مخاطبان روبه‌رو شد و حتی دو سال اخیر هم که در دوره کرونا نذر خوراکی کمرنگ‌تر شده است، استقبال از این نذر فرهنگی، رشد خوبی داشته است و مردم به سراغ چنین اقداماتی می‌آیند.

وی با طرح این موضوع که مردم هم متوجه شده‌اند، نذر کتاب تاثیرگذاری ماندگارتری خواهد داشت، گفت: خوب است بدانید با گسترش این فرهنگ، اجرای این طرح دیگر به مرکز شهر، مرکز کشور و یا کتاب‌فروشی‌‌ها منحصر نیست؛ حتی  بانیانی از نقاط مختلف کشور، برای روستاهای محروم درخواست کتاب دارند که به‌معنای برقراری ارتباط قابل توجه کودکان با این طرح است.

مدیر انتشارات کمال اندیشه افزود: مجموعه «قصه‌های کربلا» شامل رنگ‌آمیزی و داستان است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است و شاید جالب باشد بدانید مدیر یک هیات در آمریکا با ما تماس گرفت و خواستار این کتاب‌ها شد؛ اما چون امکان نبود که کتاب را به‌صورت فیزیکی بفرستیم فایل کتاب را برای آن‌ها ارسال کردیم و طبق گفته خودشان بیش از 1000 نسخه از این کتاب، تکثیر و در میان کودکان امریکایی توزیع شده است.

کمالی آشتیانی در پایان بیان کرد: «نذر کتاب» فقط مختص محرم نیست و می‌توان برای سایر مناسبت‌های مذهبی نیز مثل تولد ائمه اطهار(ع)، نیمه شعبان، مبعث پیامبر اکرم (ص) این نذر کتاب را اجرایی کرد. نذر کتاب ماندگار است و در ذهن و جان کودکان می‌نشیند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار