موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
239535
۰۳ شهریور ۱۴۰۰

همدان| افزایش موارد بستری کودکان مبتلا به کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از افزایش موارد بستری کودکان و جوانان مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خبر داد و گفت: ظرفیت بیمارستان‌های ما تکمیل شده و در صورت افزایش روند مراجعات، دچار مشکل خواهیم شد.

به گزارش کودک پرس ،دکتر ابراهیم جلیلی اظهار کرد: گزارشات ناشی از عوارض واکسیناسیون در استان که منجر به بستری افراد شده را به صورت هفتگی بررسی می‌کنیم و تا الان دلیلی مبنی بر مرگ افراد پس از واکسیناسیون در افراد، پیدا نکردیم.

جلیلی تصریح کرد: جو کاذبی علیه واکسیناسیون در کشور به وجود آمده اما به مردم توصیه می‌کنیم در اولین فرصتی که زمان‌بندی واکسیناسیون برای آن‌ها فرا رسید، واکسینه شوند.

وی ادامه داد: تمام افرادی که واکسینه شدند و عوارض داشتند را بررسی می‌کنیم و تاکنون ارتباط مستقیمی از تزریق واکسن و علائم نداشتیم و بیشتر مربوط به عوارض بیماری کووید ۱۹ بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: افرادی که مدعی هستند پس از تزریق واکسن کرونا دچار عوارض شدند با مدارک پزشکی به آقای کیانی در قسمت کارشناسی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا مراجعه کنند.

جلیلی در رابطه با وضعیت بیمارستان‌های استان، توضیح داد: در حال حاضر، ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی استان، تکمیل شده و ۱۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند همچنین ۷۰۰ بیمار نیز در بیمارستان‌های صحرایی خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکلی از نظر کمبود دارو و تجهیزات درمانی در استان نداریم و تنها مسئله ما کمبود تخت برای بستری بیماران است، تصریح کرد: در این پیک تعداد موارد بستری در کودکان، نسبت به دوره‌های گذشته افزایش پیدا کرده همچنین در این پیک بیشترین موارد بستری ما شامل جوانان است چون افراد میانسال واکسینه شدند.

جلیلی خاطرنشان کرد: کادر درمان با حداکثر توان در حال خدمت‌رسانی هستند و اگر وضعیت به‌همین صورت ادامه داشته باشد، شرایط سختی برای همکاران ما به وجود خواهد آمد.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار