موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239528
۰۲ شهریور ۱۴۰۰

ساعتی شش کودک یمنی جانشا را از دست می دهند

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد از وضعیت بحرانی کودکان یمن در نتیجه جنگ خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، «هنریتا فور» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، در جریان ارائه گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به دلیل گرسنگی و بیماری جان خود را از دست می‌دهد.

این مقام یونیسف با اشاره به اینکه جنگ یمن تبدیل به بدترین بحران انسانی در دنیا شده است، گفت: ۲۱ میلیون نفر از جمله ۱۱.۳ میلیون کودک برای زنده ماندن نیاز به کمک دارند و ۴۰۰ هزار کودک با سو تغذیه در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارند.

به گفته سازمان ملل، ۷۵ درصد مردم یمن نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. این سازمان اعلام کرده یمن با بدترین بحران انسانی در جهان دست به گریبان است. با این حال سازمان ملل متحد تا کنون در حل بحران انسانی ناشی از حملات ائتلاف سعودی به یمن، ناکام بوده است.

جنگ عربستان علیه یمن از مارس ۲۰۱۵ تا کنون در حالی همچنان ادامه دارد که پیامدهای مرگبار این جنگ به وخامت اوضاع انسانی در این کشور انجامیده و موجی از نگرانی‌ها را در عرصه‌های بین المللی در پی داشته است.

نتیجه جنگ افروزی عربستان تا کنون، از بین رفتن سامان و ثبات سیاسی در یمن، بروز خشونت و ناامنی‌های گسترده، اشغال بخش‌هایی از یمن به دست تروریست‌ها و از همه مهمتر قرار گرفتن این کشور در وضعیت اضطراری انسانی است.

ده‌ها هزار یمنی نیز بر اثر جنگ افروزی عربستان کشته و زخمی و میلیون‌ها یمنی نیز آواره شده اند. اصرار مقامات سعودی بر ادامه جنگ افروزی در قبال یمن، این کشور عربی را بیش از پیش در تنگنا قرار داده است و هر روز، ابعاد فاجعه انسانی در یمن تشدید می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار