موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/سازمان بهزیستی
239508
۰۲ شهریور ۱۴۰۰

یزد| برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید خانه کودکان خیابانی

مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید خانه کودکان خیابانی با حضور مدیرکل، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان و مدیریت بهزیستی شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،در این مراسم « نادر هومنیان » به عنوان رئیس جدید خانه کودکان خیابانی معرفی و از زحمات «لیلا دربیدی» رئیس سابق این خانه تقدیر شد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به این که همه فعالیت های سازمان بهزیستی حساسیت خاص خود را دارد عنوان کرد: بحث آسیب های اجتماعی درسالهای اخیر تبدیل به موضوعی مهم در عرصه سیاستگذاری اجتماعی در کشور شده به طوری که یک ماده در قانون برنامه ششم توسعه به طور ویژه به کودکان کار اختصاص پیدا کرده که با اقدام سازمان بهزیستی و همکاری سایر دستگاه ها تاپایان اجرای قانون برنامه، جمعیت کودکان کار حداقل 25 درصد کاهش یابد.

دکتر علی محمد عطابخش در ادامه افزود: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به عنوان یک مرجع رسمی در امر ساماندهی کودکان خیابانی درسال 1378 اقدام به تدوین و اجرای طرح پذیرش، تشخیص و جایگزینی کودکان خیابانی نمود و از آنجا که کودکان کار و خیابان معلول شرایط جامعه هستند و باید مشکل آنها را در قالب خانواده های آنها دید با اصلاح نگرش از جمع آوری این کودکان به ارائه خدمات سرپایی، راه اندازی مراکزی همچون مرکز حمایتی –آموزشی کودک و خانواده در دستور کار قرار گرفت .

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان یزد ” مرکز ساماندهی کودکان خیابانی و کار شبانه روزی” و “مرکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده ” در حال فعالیت می باشند که خدمات تخصصی شامل روانشناسی، مددکاری، روانپزشکی، پزشکی و مراقبتی و نگهداری از کودکان تا زمان مساعد را ارائه می نمایند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار