موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
239502
۰۲ شهریور ۱۴۰۰

اصفهان| ۵۲ کودک به دلیل ابتلا به کرونا کشته شدند

رئیس مرکز فوق تخصصی کودکان حضرت امام حسین(ع) با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۴۰ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند، گفت: در یک سال و نیم گذشته ۵۶ کودک به خاطر کرونا فوت کردند که ۴ کودک خارج از استان و ۵۲ کودک از استان اصفهان بودند.

به گزارش کودک پرس ،مهرداد معمارزاد با بیان اینکه سال گذشته ۹۰۰ کودک مبتلابه بیماری کووید۱۹ در این بیمارستان پذیرش شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۸۰۰ کودک مبتلا به کرونا پذیرش کرده ایم.
وی گفت: بیماری‌های عفونی همیشه یکی از علل مراجعه کودکان به بیمارستان است و هر سال با بیماری عفونی مثل سارس و تب کنگو مواجه بودیم، اما در دو سال اخیر با شیوع ویروس کرونا و خطر قابل‌توجه این ویروس برای سلامت کودکان مواجه شده‌ایم.
رئیس مرکز فوق تخصصی کودکان حضرت امام حسین(ع) با ابراز نگرانی از اینکه تعداد کودکان مبتلا به کرونا چندین برابر شده است، افزود: در ۱۲ ماه سال گذشته ۹۰۰ بیمار کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان پذیرش شده است، درحالی‌که امسال در ۵ ماه، هزار و ۸۰۰ بیمار پذیرش کردیم، این یعنی مراجعات ۴ برابر بیشتر شده است.
پزشک فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان خاطرنشان کرد: برخی بیماران از استان‌های دیگر هستند، اما در اصفهان هم میزان شیوع کرونای دلتا در کودکان افزایش چشمگیری داشته است.
وی با اعلام اینکه هم‌اکنون حدود ۴۰ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند، گفت: در یک سال و نیم گذشته ۵۶ کودک به خاطر کرونا فوت کردند که ۴ کودک خارج از استان و ۵۲ کودک از استان اصفهان بودند.
معمارزاده در مورد نرخ مرگ و میر کودکان مبتلا به بیماری کووید۱۹ نیز گفت: در بزرگ‌سالان به خاطر تعداد زیاد بیماران و مشکلاتی که وجود دارد نرخ مرگ‌ومیر بیشتر است، اما در بیمارستان کودکان به خاطر مراقبت‌های ویژه‌ای که می‌شود نرخ مرگ‌ومیر بسیار کمتر از بزرگسالان است.

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) گفت: ۹۵ درصد از پرستاران این بیمارستان بانوان هستند که کودکان بیمار را مثل فرزند خودشان می‌دانند، این موضوع باعث شده نرخ مرگ‌ومیر بیماران کودک کرونایی نسبت به میزان مراجعه و تعداد بیماران بدحال کم باشد، اما انتظار داریم از این تعداد هم کمتر شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار