موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239495
۰۱ شهریور ۱۴۰۰

نیاز اضطراری ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) گفت: امروز نزدیک به ۱۰ میلیون کودک افغان نیازمند کمک‌های انسان‌دوستانه برای زنده ماندن هستند.

به گزارش کودک پرس ،هنریتا فور در بیانیه روز دوشنبه خود با اشاره به اوضاع افغانستان اظهار کرد: برآورد می‌شود، یک میلیون کودک در این سال از سوء تغذیه رنج ببرند و در صورت درمان نشدن، جان خود را از دست بدهند.

وی افزود: برآورد دیگری گویای آن است که ۴.۲ میلیون کودک شامل ۲.۲ میلیون دختر از دسترسی به مدرسه محرومند. از ژانویه، سازمان ملل متحد بیش از ۲ هزار نقض شدید حقوق کودکان را گزارش کرده است و تقریبا ۴۳۵ هزار کودک و زنان بی خانمان شده‌اند.

این مقام سازمان ملل متحد ادامه داد: این واقعیت تلخی است که کودکان افغان فارغ از تحولات سیاسی جاری و تغییرات حکومت با آن مواجه هستند. پیش بینی می‌کنیم که نیازهای زندگی کودکان و زنان در ماه‌های پیش رو و در بحبوحه خشکسالی و کمبود شدید آب، پیامدهای ویرانگر اجتماعی-اقتصادی همه‌گیری کووید-۱۹ و شروع زمستان افزایش یابد.

فور خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که پس از ۶۵ سال تلاش در افغانستان برای بهبود زندگی کودکان و زنان، یونیسف در حال حاضر و در روزهای آینده در آنجا خواهد ماند. ما عمیقا به کودکان این کشور متعهد هستیم و کارهای بیشتری باید از طرف آنها انجام شود.

وی یادآور شد: میلیون‌ها نفر همچنان نیازمند خدماتی چون بهداشت، تزریق واکسن نجات‌بخش علیه فلج اطفال و سرخک، تغذیه، مراقبت، سرپناه، آب و سرویس‌های بهداشتی هستند.

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد به مشکل آموزشی دختران افغان هم پرداخت و افزود: در سال‌های اخیر تلاش قابل ملاحظه‌ای برای دسترسی دختران به آموزش انجام شده است. ضروری است که این دستاوردها حفظ شود و تلاش‌ها برای دسترسی همه دختران افغان به آموزش برابر ادامه یابد.

فور تاکید کرد: در حال حاضر، یونیسف برنامه‌های نجات‌بخش خود را برای کودکان و زنان از طریق ارسال خدمات بهداشتی، تغذیه و آب به خانواده‌های بی‌خانمان افزایش می‌دهد. امیدواریم این اقدامات در مناطقی که پیش از این به خاطر ناامنی در دسترس نبودند هم گسترش یابد.

وی گفت: ما از طالبان و دیگر طرف‌ها می‌خواهیم که اطمینان دهند یونیسف و شرکای خدمات بشردوستانه ما برای رسیدن به کودکان نیازمند در هرجایی که هستند، دسترسی ایمن، به موقع و بی قید داشته باشند.

مدیر یونیسف افزود: همچنین همه بازیگران کمک‌های انسان‌دوستانه باید مطابق با اصول بشردوستانه فضای بی طرفانه، منصفانه، جوانمردانه و مستقل برای اقدام داشته باشند. تعهد ما به کودکان افغان روشن است و هدف ما این است که حقوق هرکدام از آنها محقق و محافظت شده باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار