موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
239489
۰۱ شهریور ۱۴۰۰

«حباب» نامزد بهترین فیلم جشنواره کودکان آریایی هندوستان

فیلم «حباب» آخرین ساخته کارگردان گیلانی «حامد اریب»، در چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان آریایی جیپور، هندوستان ICFF 2021 Jaipur نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه شد.

به گزارش کودک پرس ،این جشنواره در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آگوست سال جاری میلادی در ایالت راجستان هندوستان برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان جیپور -JIFF که در ژانویه 2009 راه اندازی شد، هر سال در ایالت راجستان به صورت بین‌المللی برگزار می‌گردد. فیلم «حباب» در میان فیلم‌هایی از ۲۴ کشور جهان نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند جشنواره کودکان جیپور شد.
این جشنواره در بخش های‌مختلف، فیلم بلند سینمایی، مستند بلند، انیمیشن بلند، فیلم کوتاه، مستند کوتاه، انیمیشن کوتاه، موسیقی، فیلم موبایلی، فیلم دانشجویی و اینترنتی هر ساله برگزار می‌گردد. نام این جشنواره، به عنوان نام معتبر و مشهوری در زمینه سازماندهی سالانه جشنواره جهانی فیلم درایالت راجستان هند شناخته شده است. معرفی فیلم سازان جدید، تبادل دانش، اطلاعات، ایده و فرهنگ میان هند و سایر کشورها در زمینه آداب اجتماعی و فرهنگی، هدف این جشنواره فیلم به شمار می آید. این جشنواره از طریق رسانه فیلم و مستند، دوستی و همکاری میان مردم جهان را نیز ترویج می نماید. گرچه جشنواره های فیلم در اکثر کشورها به امری عادی تبدیل شده اند، اما با این وجود، اکثر آنها فقط به مخاطبینی خاص و همینطور استقبال و پذیرش فیلم‌سازان و شخصیت‌های مرتبطی که از نظر تجاری موفق هستند، توجه می‌کنند. با این حال، ICFF 2021 Jaipur قصد دارد جشنواره‌ای را ترتیب دهد که طرفداران فیلم و تماشاگران فیلم را با جهان، به ویژه فیلم‌سازان جدی و همکاران بین آنها پیوند دهد تا درک بیشتری از هنر فیلمسازی ایجاد کند.
پیش از این فیلم‌سازان ایرانی در جشنواره جیپور هندوستان نیز موفق به کسب جایزه شده‌اند، کارگردان شهیر ایرانی «اصغر فرهادی» در سال ۲۰۱۲ موفق شد برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه شتر طلایی بهترین کارگردانی را دریافت کند و «ساره بیات» جایزه بهترین بازیگر بین‌المللی را برای همین فیلم کسب کرد. همچنین «مجید مجیدی» کارگردان مطرح ایرانی نیز جایزه یک عمر دستآورد هنری را در پنجمین دوره این فستیوال دریافت کرد.
فیلم کوتاه حباب، که به تهیه‌کنندگی حامد اریب و همکاری شرکت سینمایی «لوتوس فیلم بی وی» «LUTUSFILM BV» و «کلمنتاین ادروین» «Clemtine Ederviin» کارگردان، تهیه کننده هلندی و داور جشنواره های بین المللی و شرکت فیلم‌سازی « سیکا فیلم » تهیه شده است، روایت مردی است که کشور خود را بی خبر و خداحافظی ترک می کند، و اکنون در غربت، مادر، پاسخش را نمی‌دهد، «حباب» روایت سرگشتی انسان است که در غربت تجربه می‌کند، روایت جبر و غربت و برای یافتن راهی برای ادامه زندگی تلاش می‌کند، ولی مهاجرت و غم غربت ویرانگر است و زندگیِ در تعلیق.
این فیلم پیش از این برگزیده فستیوال‌های اوستیای- ایتالیا و فستیوال مردم شناسی، اینتی‌مالنته در فرانسه شده بود. این فیلم کوتاه داستانی در کشورهای ترکیه و ایران تصویربرداری و تولید شده است و مدت زمان این فیلم ۲۱ دقیقه است.
عوامل فیلم: نویسنده و کارگردان: حامد اریب / مدیر فیلمبرداری: حسین بدرطالعی / مشاور کارگردان: کیهان خانجانی – آیدا قجر / دستیار کارگردان: فاطمه مهدی پور / مترجم: اسماعیل اریب.
فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی حامد اریب، پیش از موفق شده بود که جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و فیلمنامه فستیوال FFTG 2020 نیویورک و بهترین فیلم مستند کوتاه جشنواره برلین ایندی 2021 را کسب کند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار