موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
239486
۰۱ شهریور ۱۴۰۰

کرونا خطری جدی برای کودکان

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: کرونای دلتا کودکان را بیشتر درگیر کرده و در هر سن و سالی حتی در شیرخواره ها احتمال ابتلا وجود دارد.

به گزارش کودک پرس ،دکتر مهدی حقدوست در تشریح این خبر اظهار کرد: افراد واکسینه شده به کرونا مبتلا می‌شوند اما شدت ابتلا، احتمال مرگ‌ومیر و درگیری ریه در آنها کمتر است.

وی در خصوص ایمنی واکسن ها افزود: هر واکسنی درصد مشخصی از ایمنی را ایجاد کرده؛ برای مثال میزان ایمنی واکسن اسپوتنیک ۹۱ درصد بوده  یعنی از میان ۱۰۰ نفر واکسینه شده، ۹ نفر احتمال ابتلا دارد،  میزان ایمنی واکسن آسترازنکا ۶۰ الی ۷۸ درصد و سینوفارم  ۶۰ درصد است.

وی ادامه داد: واکسنی که درصد پوشش بالاتر، شکست کمتر و ایمن‌زایی بیشتری را دارد، بهتر است، همه‌ی واکسن ها کرونای دلتا را نیز تا حدودی پوشش می‌دهند.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: ایمنی اغلب واکسن ها، تقریبا یک ماه بعد از تزریق دوز دوم ایجاد شده که یعنی سه الی چهار هفته بعد از تزریق دوز دوم، ایمنی کامل حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر نقش مهم کودکان در انتقال کرونای دلتا یادآور شد: کودکان به علت بازی کردن با افراد مختلف به عنوان ناقل کرونا عمل کرده و والدین خود را مبتلا می‌کنند، پس آنها نیز باید از ماسک استفاده کنند.

وی کاهش اکسیژن کودکان را با ماسک زدن، دروغ محض دانسته و در رابطه با واکسن مخصوص کودکان گفت: تاکنون هیچ واکسن مناسبی برای کودکان تولید نشده و هر گونه بیماری زمینه‌ای، به ویژه دیابت در شدت این بیماری بسیار تاثیرگذار است.

حقدوست با اشاره به علائم کرونای دلتا در کودکان بیان کرد: این بیماری بیشتر شبیه به سرماخوردگی بوده و در خردسالان علائمی چون اسهال، تب،کاهش شیر خوردن و در کودکان نیز به صورت بی‌حالی، تب و آبریزش بینی ظاهر می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: تمامی افراد حتی واکسن‌زده ها و کودکان باید ماسک زده و از تجمعات خودداری کنند چرا که بهترین و امن‌ترین کار، ماسک زدن و حذف مهمانی ها است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار