239463
۳۱ مرداد ۱۴۰۰

فضای شهر برای مادران و کودکان مناسب سازی می شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران امروز با حضور در جلسه شورا به ارائه گزارش یکساله این معاونت پرداخت.

به گزارش کودک پرس ،محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پنجمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در این یکسال، اقداماتی همچون تمرکز بر اجرای برنامه‌های نوروزی و شادستان در مناطق جنوبی و حریم شهر، اجرای برنامه‌های «شهر دوستدار کودک»، «مدرسه تابستانی»، «شهردار مدرسه» و برگزاری مسابقات نقاشی و انشاء نویسی برای کودکان، اجرای برنامه‌های «شهر دوستدار سالمند»، ایجاد مراکز فرآموز و فرآهنگ، «سرای تجربه» و اجرای «طرح تکریم سالمندی»، مناسب‌سازی شهر و سرای محلات برای افراد دارای معلولیت و تقویت «مراکز کوثر»، مناسب‌سازی فضای شهر برای زنان باردار، مادران و کودکان خردسال، «توسعه و نگهداشت فضا‌های تخصصی ویژه زنان مانند بوستان‎های بانوان و مراکز شهربانو»، «ایجاد فضا‌های تعامل اجتماعی با محوریت خانواده» و ایجاد مراکز خدماتی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین پویش‌هایی همچون اجرای پویش در حوزه محیط زیست و پسماند، موتور سوار خوب، ارتقای فرهنگ اپارتمان نشینی و …. برگزار شد و بییش از ۶۰ هزار جلد کتاب الکترونیکی رایگان به دانش آموزان در اسفند ۹۸ و فرودین ۹۹ اهدا شد.

جوادی یگانه گفت: دو گرمخانه ویژه مردان و زنان در مناطق ۵ و ۱۲ در سال ۹۸ راه اندازی شد، پویش چهارراه کودک را داشته‌ایم؛ همچنین خدمات در گرمخانه‌ها هم شبانه‌روزی شده است.

وی تاکید کرد: رویکرد اجتماعی و فرهنگی به همه مسائل مدیریت شهری و وجود برنامه‌های شفاف و انگیزشی برای آحاد مردم از رویکرد‌های تهران ۱۴۰۰ بوده و افزایش زیست‌پذیری شهری، همچنین نگاه به سیر تاریخی یکصدساله شهر و تحقق عدالت اجتماعی در خدمات‌دهی از اهداف کلی رویکرد تهران ۱۴۰۰ است؛ برهمین مبنا، دو پویش اصلی جان تو جان شهر و پویش نور، شهر و امید ویژه اعیاد مذهبی برگزار شد

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار