موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
239461
۳۱ مرداد ۱۴۰۰

خراسان رضوی| بستری کودکان مبتلا به کرونا سه برابر افزایش پیدا کرد

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در موج پنجم کرونا، تعداد کودکان دارای علائم بیماری که در این مرکز بستری می‌شوند دو تا سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش کودک پرس ،دکتر سید علی جعفری با بیان اینکه در موج پنجم کرونا با شیوع ویروس دلتا، تعداد کودکان مبتلا و علامت‌دار نسبت به موج‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: در پیک‌های گذشته موارد شدید ابتلا تنها به کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای تعلق داشت اما در این موج کودکان بدون هیچ بیماری زمینه‌ای به موارد شدید نیز مبتلا شده‌اند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد افزود: در موج پنجم کرونا، تعداد کودکان دارای علائم بیماری که در این مرکز بستری می‌شوند دو تا سه برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش تعداد کودکان بیمار، یک بخش دیگر نیز به مجموع بخش‌های بستری کرونا در این مرکز افزوده شده است، بیان کرد: کودکان در صورت ابتلا به کرونا علاوه بر درگیری، می‌توانند منبع و منشاء انتشار بیماری نیز برای سایرین باشند بنابراین والدین در شرایط حال حاضر باید توجه و مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

دکتر جعفری با بیان اینکه بیشتر کودکان مبتلا به کرونا به دلیل حضور در جمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی به این بیماری مبتلا شده‌اند، یادآور شد: بسیاری از والدین با تصور اینکه در دورهمی‌های خانوادگی در برابر بیماری کرونا امنیت دارند، مراقبتی از فرزندان خود نمی‌کنند و این در حالی است که در حال حاضر بیشترین موارد ابتلا به دلیل حضور در این دورهمی‌هاست.

وی استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب جدی از حضور در دورهمی‌ها را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار