موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
239453
۳۱ مرداد ۱۴۰۰

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: بازگشایی مدارس حتی می تواند آبان انجام شود

بازگشایی مدارس در وضعیت مبهمی قرار دارد. وزارت آموزش و پرورش دولت قبل به دنبال آن بود که با واکسیناسیون معلمان بازگشایی مدارس انجام شود. اما رئیس جمهور جدید شروط سختگیرانه ای را برای بازگشایی مدارس تعیین کرده است. بنابراین معلوم نیست بازگشایی مدارس در سال جدید به صورت حضوری باشد. البته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا معتقد است که بازگشایی مدارس می تواند به جای مهر در آبان انجام شود.

به گزارش کودک پرس ،علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بازگشایی حضوری مدارس از دانشگاه‌ها مهم‌تر است. پرورش بسیار مهم است که باید درون مدرسه دنبال شود. فکر اینکه با مجازی شدن مدارس، معلمان راحت شدند، اشتباه است چراکه کار معلمی در دوران کرونا بیشتر شد.

وی افزود: میزان ترک تحصیل در دنیا زیاد شده و تعداد کودکان کارافزایش یافته است. فضای مدرسه و دسترسی به زیرساخت الکترونیک بسیار برای مناطق محروم مهم است. برای بازگشایی حضوری و ایمن مدارس باید بسته ای طراحی شود نیاز است علاوه بر واکسیناسیون، معلم، خانواده، مدرسه و خانواده ایفای نقش موثر داشته باشند.

رئیسی اضافه کرد: تهویه کلاس درس دانش‌آموزان باید مناسب باشد، تجمع نباشد و از ترددها جلوگیری شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: بچه‌ها کیف‌های مدرسه را ببندند. خوابیدن تا لنگ ظهر برای دانش آموزان خطرناک باشد. البته فعلا واکسنی برای زیر ۱۸ سال در کشور نداریم. مرگ و میر در کودکان کم است. مدارس حتی می توانند بجای مهر در آبان باز شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار