موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
239408
۲۶ مرداد ۱۴۰۰

زنجان| تمام کودکان یتیم و فرزندان محسنین دارای حامی اند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: همه کودکان یتیم و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان با کمک مؤمنانه مردم نوع‌دوست و خیرین استان دارای حامی هستند.

به گزارش کودک پرس ،هدایت صفری امروز در زنجان اظهار کرد: همه کودکان یتیم و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان با کمک مؤمنانه مردم نوع‌دوست و خیرین استان دارای حامی هستند و در حال حاضر هیچ کودک یتیم و فرزند محسنین فاقد حامی در استان وجود ندارد.

وی با قدردانی از مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان از جمله بسیج،کارمندان ادارات، اصناف و کسبه و همه عزیزانی که در پویش ایران مهربان و تحقق شعار این پویش اهتمام کردند، افزود: از این به بعد تلاش ما در راستای افزایش میانگین در آمد ایتام و محسنین خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در حال حاضر میانگین سرانه پرداختی به ایتام استان زنجان از محل کمک حامیان به بیش از ۱۱ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال و میانگین سرانه پرداختی به فرزندان محسنین به بیش از ۳ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال افزایش یافته است.

صفری در ادامه با اشاره به آغاز به کار آشپزخانه‌های حسینی در زنجان گفت: امسال نیز همانند سال گذشته با اجرای طرح اطعام و احسان حسینی به استقبال ایام عزاداری امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش رفته و برنامه‌ریزی شده است در طول ایام معنوی ماه محرم و صفر ۱۷۰ هزار پرس غذای گرم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی طبخ و با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی در بین نیازمندان استان توزیع شود.

وی با بیان اینکه به علت پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا تلاش شده است کمک‌ها و نذورات مردمی بیشتر به سوی بسته‌های معیشتی و تامین نیازهای خانواده‌ها سوق داده شود، گفت: برنامه‌ریزی شده است در طول ماه محرم و صفر ۲۰ هزار بسته معیشتی با میانگین هربسته به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان در قالب احسان حسینی در بین  خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان توزیع شود.

صفری همچنین بر استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی و عزاداری در طرح اطعام حسینی و احسان حسینی با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی برای کمک به نیازمندان استان تاکید کرد و افزود: با برقراری ارتباط بین کمیته امداد استان وهیئات مذهبی و عزاداری امام حسین (ع) احسان و نذورات مردمی در ماه‌های محرم و صفر به صورت هدفمند و در امورات معیشت ایتام و نیازمندان صرف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه طرح ملی اطعام و احسان حسینی از اول ماه محرم در استان آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، گفت: هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی و نذورات مردم، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری و هیئت‌های مذهبی و توزیع آن بین ایتام و نیازمندان است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار