موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
239402
۲۶ مرداد ۱۴۰۰

ابتلای کودکان به کرونا محدودیت سنی ندارد

یک فوق‌تخصص عفونی اطفال با بیان اینکه کرونای کودکان محدودیت سنی ندارد گفت: در پیک دلتا، کودکان بدون بیماری زمینه‌ای با درگیری شدید ریه و تنگی نفس و درد قفسه سینه و سرفه‌های شدید مراجعه می‌کردند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر شهناز آرمین فوق‌تخصص عفونی اطفال و مسئول کنترل عفونت و عضو کمیته مقابله با کرونا در بیمارستان مفید با برنامه «صبح و گفتگو» در مورد کرونای کودکان مصاحبه تلفنی کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا بچه‌ها نیز درگیر می‌شدند افزود: بیماری در کودکان خیلی شدید نبود و مرگ و میر بیشتر در کودکانی بود که بیماری‌های زمینه‌ای داشتند و همچنین درگیری ریه در آن‌ها شدید نبود.

دکتر آرمین ادامه داد: متأسفانه در موج جدید دلتا تعداد مراجعان کودکان بسیار زیاد شده و در یک ماه اخیر تخت خالی در بیمارستان نداشتیم؛ در این پیک کودکان بدون بیماری زمینه‌ای با درگیری شدید ریه و تنگی نفس و درد قفسه سینه و سرفه‌های شدید مراجعه می‌کردند.

فوق‌تخصص عفونی اطفال ضمن اشاره به خانواده‌هایی که کل اعضا درگیر بیماری شده‌اند در مورد خارج شدن داروی فاویپیراویر از شمول بیمه خاطرنشان کرد: تصمیماتی که گرفته می‌شود، مشخص نیست که در کمیته کرونا با عفونی‌ها مشورت صورت می‌گیرد یا خیر.

آرمین گفت: کشورهای دیگر داروهای دیگری دارند و اگر ما نیز داروهای آن کشورها را داشتیم استفاده از این داروها را کم می‌کردیم و این در حالی است که این دارو برای درمان این بیماری تأثیرگذار است.

عضو کمیته مقابله با کرونا در بیمارستان مفید در رادیو گفت‌وگو ضمن توصیه به خانواده‌ها تصریح کرد: مردم باید در خانه‌ها بمانند و از تجمع جلوگیری کنند و باید تسریع در روند واکسیناسیون به‌عنوان تنها راه مقابله با این ویروس صورت گیرد.

وی اذعان کرد: افراد تصور می‌کنند که بیماری از حلقه خانوادگی آنها منتقل نمی‌شود که این تصور بسیار اشتباهی است.

دکتر آرمین ضمن اشاره به کمبود تخت‌های آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: کرونای کودکان محدودیت سنی ندارد و شاهد کرونای نوزاد 40 روزه نیز بودیم و لذا خانواده‌ها باید صبور باشند و برای حفظ جان خود در خانه بمانند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار