موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
239389
۲۶ مرداد ۱۴۰۰

معرفی «جواد فروغی» و «حسن یزدانی» به عنوان سفیران حامی کودکان

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل در ایران قهرمانان المپیک توکیو را به عنوان سفیر حامی کودکان معرفی کرد.

به گزارش کودک پرس ،محمود عباسی روز سه شنبه اظهارداشت: به پاس پاسداشت سفیران سلامت و درخشش نماینده جامعه سلامت و پرستاری در المپیک توکیو، طی حکمی از سوی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل در ایران، «جواد فروغی» قهرمان تیراندازی جهان به عنوان سفیر سلامت کودکان معرفی شد.

وی ادامه داد: همچنین در حکم دیگری از سوی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل در ایران «حسن یزدانی» نایب قهرمان کشتی جهان به عنوان سفیر ورزش کودکان معرفی شد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری اضافه کرد: «مجید مظفری» هنرمند سینما و تلویزیون نیز به عنوان سفیر حمایت کودکان معرفی شد.

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۲ و با مصوبه مجلس به کنوانسیون حقوق کودک ملحق شد. از سال ۷۲ تا ۸۸ وزارت امورخارجه به نمایندگی از دولت امور مربوط به اجرای مفاد کنوانسیون را نظارت و گزارش ادواری را تنظیم و ارسال می کرد.

از دی ماه ۱۳۸۸ با مصوبه دولت، وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تعیین و اقدامات خود را آغاز کرد. با تصویب آیین نامه مرجع، شورای هماهنگی متشکل از نهادهای دولتی و غیر دولتی مرتبط تشکیل و دبیرخانه مرجع ملی شکل گرفت.

این مرجع همانند سایر نهادهای ملی حقوق کودک در دنیا، وظایفی چون تدوین طرح ها و برنامه های ارتقای حقوق کودک و ترویج احترام به شخصیت وی از طریق ارائه نظرات مشورتی در زمینه مقررات، رویه ها و برنامه های مرتبط با حقوق کودک، ایجاد هماهنگی بین بخشی و تسهیل گری در این راه، پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات موجود، پایش و ارزیابی وضعیت رعایت حقوق کودک در جامعه و ارائه گزارش به مقامات و مراجع مسئول، انجام مطالعات مربوط به حقوق کودک و تبادلات علمی با مراکز علمی و تحقیقاتی را بر عهده دارد.

تدوین برنامه جامع حقوق کودک و نوجوان و اجرای آن از ابتدای سال ۱۳۹۵ برای یک دوره ۱۰ ساله، طراحی واجرای بانک اطلاعات جامع کودکان و نوجوانان و همکاری و تعامل با دستگاه‌های دولتی، قضایی، انتظامی، قانون گذاری و نظارتی و همچنین سمن های فعال حوزه کودک و متخصصان و فعالان این حوزه از دیگر عملکردهای مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک بوده است.

نمایندگان وزارت آموزش و پرورش،  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  وزارت کشور، وزارت اطلاعات،  وزارت ورزش و جوانان،  معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهزیستی کشور،  مرکز امور زنان و خانواده، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران،  سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور،  شهرداری (با معرفی مجمع ادواری شهرداران کلان شهرهای کشور) حسب مورد با حکم وزیر یا بالاترین مقام مسئول در این مرجع ملی معرفی می‌شوند همچنین سه نفر از نمایندگان سازمان های مردم نهاد فعال مرتبط با حقوق کودک یا حقوق بشر نیز در جلسات این مرجع شرکت می‌کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار