موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
239386
۲۶ مرداد ۱۴۰۰

فارس| بیش از ۲۳۰ کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ بستری شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر بیش از ۲۳۰ کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس بستری هستند.

به گزارش کودک پرس ،اورنگ ایلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در مقایسه با موج‌های پیشین، میزان ابتلای کودکان به کرونا و موارد بستری آنان به گونه‌ای افزایش یافته است که در حال حاضر، بیش از ۲۳۰ کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس بستری هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰ نفر از این کودکان به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند، اظهار کرد: کودکان به دلیل بروز دیرهنگام علایم می‌توانند منتشر کننده بیماری کروناویروس باشند.

ایلامی با اشاره به اینکه علائم تنفسی و گوارشی در فاز حاد بیماری، اکنون شایع‌ترین نشانه در کودکان است، افزود: بسیاری از کودکان در حالی که هیچگونه نشانه‌ای از بیماری ندارند، اما ناقل کروناویروس بوده که قابل سرایت و انتقال عامل بیماری به افراد بزرگسال و سالمندان است.

وی بر لزوم رعایت نکات بهداشتی پیشگیرانه برای کودکان تاکید و شست و شوی مرتب دست‌ها، استفاده مداوم از ماسک، تغذیه مناسب، دوری از افراد دارای علامت‌های ابتلا به سرماخوردگی، پرهیز جدی از بوسیدن اطفال و خودداری از حضور در مکان‌های شلوغ و تجمعات را موثرترین راهکار‌های الزامی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه با توجه به افزایش موارد ابتلا و کاهش توان تجهیزات و تیم‌های درمانی از مردم خواست تا از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی به طور جدی پرهیز کرده و با توجه به سختی کنترل کودکان در تجمعات، حتما از حضور در این اماکن خودداری کنند.

ایلامی در پایان اضافه کرد: بر اساس نتایج تحقیقات پزشکی، کرونا دلتا ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به جهش‌های پیشین، قدرت سرایت پذیری بیشتری دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار