موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
239383
۲۶ مرداد ۱۴۰۰

برگزاری کنفرانسی پیرامون کودکان مظلوم یمن در سال آینده

منافی گفت: انشاءالله در سال آینده کنفرانسی با موضوع کودکان مظلوم یمن که توسط رژیم سعودی مورد تهاجم قرار گرفته‌اند، برگزار خواهیم کرد.

به گزارش کودک پرس ،مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) به‌عنوان یک سازمان مردم نهاد و یک هیئت بین‌المللی چند سالی است که با گسترش مراسم شیرخوارگان حسینی در چند هزار شهر و روستای ایران و ۴۵ کشور دیگر جهان و افزایش تعداد شرکت کنندگان توانسته است بیش از پیش به جهانی شدن آیین شیرخوارگان حسینی کمک کند.

در همین راستا با داوود منافی دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) به‌منظور تشریح اقدامات و اهداف این مجمع جهانی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه حاصل آن را می‌خوانید:

از چه زمانی و با چه هدفی این مجمع شروع به فعالیت کرد؟

قبل از همه باید تشکر کنم از خبرگزاری مهر که واقعاً یکی از رسانه‌های مهم فرهنگی جامعه ایران است، باید گفت واقعاً یکی از رسانه‌های اصلی در زمینه فرهنگ اندیشه اسلامی و انسانی برای مخاطبین است. مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در سال ۱۳۸۲ به‌عنوان یک هیئت مذهبی تأسیس شد و هجده سال از شروع آن گذشته است و امسال نیز نوزدهمین مراسم را به فضل الهی برگزار خواهد شد. خون حضرت علی اصغر (ع) یک نقطه عطف و بیدارگر است و ما باید به سمت این نقطه عطف بیدارگر حرکت کنیم.

ما قائل بر این هستیم که با همین نیروی حضرت علی اصغر (ع)، به‌تن‌هایی می‌توانیم عاشورا را به تمام دنیا معرفی کرد. خون حضرت علی اصغر (ع) جزو اعلام کربلاست شهادت حضرت اباالفضل (ع)، اسارت حضرت زینب کبری (س) و نوع شهادت حضرت اباعبدالله (ع) و … با عنوان اعلام بصائر یاد می‌شوند و بی‌شک هرکدام در نفس خودشان قدرتمند هستند، ولی آنچه هویداست این مطلب است که بعد از هجده سال پرچم مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) به‌تن‌هایی یک انقلابی عظیمی را شکل می‌دهد.

 بهتر است کمی در مورد حامیان این مجمع جهانی صحبت شود که چه نهاد‌ها و یا افرادی هستند توضیحاتی بفرمائید؟

مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) از یک خانواده معمولی و سی نفر مسئول استان در ایران و ۴۵ نفر مسئول خارج از کشور تشکیل شده است و بدون هیچ‌گونه کمک دولتی و نهادی‌های دولتی فعالیت می‌کند و تمام نیرو‌ها و امکانات کاملاً مردمی و جهادی هستند. اگر بودجه لازم و کافی را در اختیار داشتیم سرعت کار‌ها بسیار بیشتر می‌شد، ولی بحمدالله راضی هستیم. در این سال‌ها برآیند‌های عجیب و غریبی از شکفتن این حرکت به ما رسیده است.

نحوه برگزاری مراسم‌های مجمع به چه شکل است؟

این مراسم‌ها به این شکل است که مادران همراه فرزندان در گهواره و یا خردسال خود در اولین جمعه ماه محرم در ایران و ۴۵ کشور جهان از جمله در عراق، عربستان، استرالیا، آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان، فیلیپین، اوکراین، تانزانیا، سیرالئون به‌صورت همزمان گرد می‌آیند و یک پیام واحد را بیان می‌کنند و محور اصلی آن پیام هم تعظیم مظلومیت و شهادت حضرت علی اصغر (ع) است. نقطه عطفش هم نذر نامه خوانی است که مادران، فرزندان خود را نذر یاری منجی می‌کنند. در قرآن و در داستان حضرت مریم (س) بیان شده است که وقتی حضرت عیسی (ع) در بطن ایشان بود خطاب به خداوند متعال فرمودند: إِنِّی نَذَرْتُ لَکَ ما فی بَطْنی مُحَرَّراً.

به لطف خداوند این نذر نامه خوانی در دنیا رواج پیدا کرده است و به ۱۳ زبان دنیا از جمله ایتالیایی، روسی، سواحلی، انگلیسی، عربی، ترکی، آذری، روسی و… ترجمه شده است که مادران هرکدام به زبان خودشان این نذرنامه را قرائت می‌کنند. بحمدالله این مراسم‌ها ابتدا از یک جلسه تشکیل شد و به‌مرور زمان به ۶ هزار جلسه رسیده است.

پیرامون اهمیت برگزاری این مراسم و نتایج این فعالیت‌ها را چگونه بوده است؟

اتفاقات واقعی بسیاری در این مراسم‌ها اتفاق افتاده است. بخشی از آن‌ها کرامات است که ما بنا به بعضی سیاست‌ها اقدام به ثبت آن‌ها نکرده‌ایم، اما در این هجده سال نشده است که جلسه‌ای صورت گرفته باشد و کرامتی در آن رخ نداده باشد و باید گفت بیشتر این کرامات نیز حول پدر و مادر‌هایی بوده است که مشکل فرزندآوری داشته‌اند.

در مورد نتیجه اصلی این فعالیت‌ها فقط یک چیز می‌تواند باشد و آن همان هدف سیدالشهدا (ع) است که حضرت فرمود: من برای بیداری امت اسلام قیام کرده‌ام و نه برای حکومت و دنیای شما؛ لذا فعالیت اصلی این مجمع جهانی، بیدارگری است که یکی از منشأ‌های آن خون به زمین ریخته شده حضرت علی اصغر (ع) است و ما پیام عقلانیت و مظلومیت آن را با طرح این سؤال آغاز می‌کنیم که: بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ؟

باید گفت این بیدارگری یک انقلاب ایجاد کرده است تا جایی که در سراسر جهان برادران اهل تسنن نیز بدون کمک مالی هرساله این مراسم باشکوه را برگزار می‌کنند.

آیا این فعالیت‌های شما واکنش‌هایی از سوی مخالفان این ایده را هم در پی داشته است؟

اقداماتی که طی چندساله اخیر صورت گرفته‌است که موجب توجه دشمنان اسلام خصوصاً دشمن اصلی اسلام و قرآن یعنی رژیم غاصب صهیونیستی را در پی داشته است. این حرکت باعث شده است، استکبار جهانی که همیشه به دنبال تقابل و دشمنی با اسلام است مراکز خود را فعال کند و باعث کم رونق کردن و یا به صفر رساندن این حرکت انسانی شود؛ لذا امسال و سال‌های آینده این همایش‌ها و این حضور مردمی را باید با قوت و انسجام بیشتری دنبال کنیم و فراموش نکنیم که علی‌اصغر (ع) نماد مقاومت و وحدت اسلامی است.

معتقد هستیم که باید اسرائیل از صفحه روزگار محو گردد چرا که اگر مکانی دارای خباثت باشد، هیچ انسانی اقدام به دعوت مهمان نمی‌کند بلکه اول باید آن مکان پاکیزه و مطهر شود سپس اقدام به دعوت کرد و لذا برای ظهور امام زمان (عج) باید زمینه‌هایی ایجاد شود که نابودی این رژیم کودک کش یکی آن زمینه‌ها است. فلسفه انتقام از اسرائیل و صدور بیانیه شهادت شهید سلیمانی نیز بر همین فلسفه بوده است.

بعد از ترجمه نذرنامه به زبان عبری که در آن قید شده بود: «وقتی شما در خواب بودید پادگان منجی آخرالزمان راه‌اندازی شد» رژیم صهیونیستی بیشتر از همه به تکافو افتاده است.

بعضی از کشور‌های عرب منطقه و بخصوص عربستان که به‌نوعی بازیچه دست اسرائیل و آمریکا هستند، با برگزاری نشست‌هایی در پی القا این مطلب بودند، که اصلاً حضرت علی اصغر وجود نداشته است و ساخته جمهوری اسلامی است و ما در حدود ده سال قبل وجود حضرت علی اصغر (ع) و وقایع رخ داده در کربلا از کتب خود اهل سنت به اثبات رسانده‌ایم.

در آمریکا نیز شیطان‌پرست‌ها تجمعات مختلفی را برای محکوم کردن همایش شیرخوارگان برگزار کردند، در ایتالیا در این رابطه خواستار واکنش سریع و عجولانه کلیسای رم شدند و دانشگاه لایدن هلند هم کرسی علی‌اصغر شناسی (به‌منظور مبارزه با گسترش فرهنگ عاشورایی) را تأسیس کرد، همچنین سه دادگاه اروپایی بیانیه‌ای با عنوان «مراسم شیرخوارگان، رنجش عواطف جامعه اروپایی را به دنبال دارد» را منتشر کردند.

آیا مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی نیز در این زمینه و موضوع دارد؟

کار کارشناسی و تحقیقاتی در چندین حوزه صورت گرفته است. بخشی از آن‌ها در رابطه با بحث‌های نظری و فلسفی تشکیل خود مجمع است و در واقع پاسخ به سؤالاتی است که ممکن است در ذهن افراد جامعه مطرح شود. مثل اینکه چرا این کار انجام شده؟ یا چرا اینقدر وسعت دارد؟

بخش دیگری با عنوان عاشورا پژوهی است. بی‌شک خون حضرت علی اصغر (ع) بلاغ است و به‌تن‌هایی می‌شود کل عاشورا را با این خون معرفی کرد، ولی خداوند به ما مدد کرده است تا در سایر موضوعات عاشورا نیز پژوهش‌ها و فعالیت‌هایی داشته باشیم.

یکی از موضوعات دیگری که بنده روی آن کار کرده‌ام تفاوت شیعه قبل و بعد از انقلاب است. این هدیه‌ای است که باید آن را وام دار حضرت امام خمینی (ره) بدانیم. اگر شما به کشور‌های مختلف بروید، فرق شیعه ایرانی عصر انقلاب با سایر شیعیان کاملاً احساس خواهید کرد.

موضوع دیگری که در دست اقدام و پژوهش داریم، عنوان انقلاب اسلامی که، زمینه ساز ظهور است تعبیر می‌شود و به عبارت دیگر انقلاب اسلامی امتداد حرکت سیدالشهدا (ع) است، و حرکت سیدالشهدا (ع) زمینه ساز تمدن مهدوی است.

در راستای عینیت بخشی به اهداف مکتب سیدالشهدا (ع) برنامه‌ای هم برای دفاع از مردم مظلوم یمن خصوصاً کودکان آنکه سالانه در حدود هزاران نفر کشته می‌شوند هم دارید؟

در طول این ۷ سال جنگ یزیدیان و شمریان زمان با مردم مظلوم، ولی مقتدر یمن تعداد زیادی کودک کشته شده است این‌ها تنور داغی است برای این قصه پر غصه یمن مظلوم. چند سال پیش یک خیزی برداشته شده است، ولی باید محکم‌تر این حرکت را انجام دهیم انشاءالله در سال آینده کنفرانسی هم با این موضوع برگزار خواهیم کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار