موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
239312
۲۴ مرداد ۱۴۰۰

افزایش شدت بیماری کرونا در گروه سنی کودکان

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: در حال حاضر ۳۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری هستند و متأسفانه شدت بیماری در گروه سنی اطفال افزایش یافته است.

به گزارش کودک پرس ،دکتر سیدعلی جعفری در این خصوص،  اظهار کرد: در موج پنجم بحران کرونا با توجه به اینکه ویروس دلتا سن درگیری و ابتلا را پایین آورده و کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، متأسفانه شدت بیماری در این گروه سنی افزایش یافته است.

وی افزود: بیماران کرونایی بستری در بیمارستان اکبر از نوزاد چند روزه تا نوجوان ۱۷ ساله هستند و شایع‌ترین علائم آنان مشکلات ریوی، گوارشی و قلبی بوده است، اما با تلاش کادر درمان خوشبختانه درصد بالایی از این بیماران بهبود یافتند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری هستند، خاطرنشان کرد: میزان مراجعات روزانه در موج پنجم بحران کرونا نسبت به موج‌های قبل افزایش داشته است.

دکتر جعفری تصریح کرد: جمع زیادی از اطفال کرونایی بستری در بیمارستان اکبر کسانی بودند که در مسافرت‌ها و دورهمی‌ها حضور داشتند و متأسفانه با وجود توصیه‌ها و هشدارهای بسیار، توجه لازم صورت نپذیرفته است و از والدین درخواست داریم که در این ایام بیش از پیش مراقب فرزندانشان باشند تا خدای نکرده دچار مشکل نشوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی تأکید کرد: در این ایام که مجالس سوگواری برگزار می‌شود توصیه ما به عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان این است که دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کرده و از زدن ماسک لحظه‌ای غافل نشوند، ضمن اینکه به برگزارکنندگان این مراسم توصیه به برگزاری در زمان کوتاه و در فضای باز داریم تا آسیبی به عزاداران حسینی نرسد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار