239306
۲۳ مرداد ۱۴۰۰

زنجان| برگزیدگان مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

اختتامیه بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (مرحله استانی) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار و در این مراسم اسامی راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای این جشنواره اعلام شد.

به گزارش کودک پرس ،شیرین دارایی صبح امروز(۲۳ مردادماه) در آیین اختتامیه بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (مرحله استانی)، اظهار کرد: قصه‌گویی قدیمی‌ترین شکل ادبیات است و در روزگار گذشته از طریق قصه‌ها، سنت‌ها، آداب و رسوم، فرهنگ، مذهب، قهرمانی‌ها و … از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به مزیت‌های قصه‌گویی، گفت: ما می‌توانیم از قصه برای تقویت قدرت بیان، عواطف، پرورش عواطف و تقویت اعتماد به‌ نفس کودکان استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با قصه‌گویی وجود دارد، این است که قصه یک ویژگی‌ و آیتم‌ مهم مانند تفکر را در کودکان به وجود می‌آورد و همه ما نقش تفکر و اینکه چه ارزشی در آینده کودکان می‌تواند داشته‌ باشد را می‌دانیم، تصریح کرد: باور داریم که جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند بستر و زمینه لازم را برای تقویت تفکر و پرورش آن در بین کودکان و نوجوانان به وجود آورد و بر این می‌بالیم که سال‌ها است این جشنواره توسط کانون برگزار می‌شود.

هیئت داوران این مرحله از جشنواره نیز نکاتی را به منظور بهبود و رفع برخی موارد در چهار بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، مردان و زنان، دختران و پسران و آیینی، نکاتی را اعلام‌ کرده و بیانیه‌ای صادر کرده‌اند که طبق آن هیئت داوران که متشکل از دکتر حسین آریان، آزاده آقامیربهاء و فاطمه نظری است، ضمن قدردانی از شرکت‌کنندگان به مواردی مانند توجه ویژه و دقیق به نکات اعلام شده در شیوه‌نامه ارسالی قصه‌گویی به خصوص زمان‌بندی و تاریخ ارسال قصه، توجه ویژه به متون و منابع غنی ادبی و پرهیز از انتخاب قصه‌های تکراری، توجه ویژه به قصه‌های بومی محلی (فولکلور) و استفاده از شخصیت‌های جدید و مخاطب‌پسند به جهت تنوع‌بخشی در اجرای قصه‌گویی اشاره کرده‌اند.

همچنین هیئت داوران در ادامه بیانیه خود اعلام کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین نکاتی که همه علاقه‌مندان به قصه‌گویی باید رعایت کنند، مدیریت زمان، ممارست، تمرین قصه‌گویی و اجرای خلاقانه و درخور یک جشنواره ملی و بین المللی است.

با توجه به اعلام هیئت داوران، حسین حیدری از مرکز طارم در موضوع آزاد با قصه «مرد امانت‌دار» نفر سوم و حیدرعلی یوزباشی از مرکز گرماب در موضوع آزاد با قصه «عشق مولا» در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها شایسه تقدیر شده‌ است.

در بخش آیینی زنان و مردان نیز التفات داوودبیگی از مرکز خرم‌دره در بخش آزاد با قصه «زائر» نفر اول این بخش شده‌ است.

در بخش آیینی دختران و پسران جشنواره نیز حمیدرضا محمدلو در بخش آزاد با قصه «تکبیر سوم» نفر اول و یوسف رفیعی از کتابخانه سیار روستایی سجاس با قصه «نوجوان قهرمان» نفر دوم این بخش شده‌ است.

همچنین در بخش زنان و مردان، سهیلا بهرامی از مرکز سلطانیه با قصه‌ «گل اومد بهار اومد» نفر اول، هادی رفیعی در بخش آزاد از سجاس با قصه‌ «مترسک» نفر دوم، رویا روحانی از مرکز طارم با قصه‌ «ریشه در خاک» نفر سوم و فاطمه الهیاری از مرکز ابهر با قصه‌ «یکی بسه» شایسته تقدیر شدند.

در بخش دختران و پسران نیز کوثر عباسی از مرکز علوم و نجوم زنجان با قصه «کلوچه‌های خدا»، پریا محمدی از مرکز طارم با قصه‌ «حلزون من گمشده»، هانیه عباسی از مرکز مجتمع زنجان با قصه «سوال موموکی» و مهشاد محمودی از مرکز علوم و نجوم زنجان با قصه «هدیه خوبان» به ترتیب نفرات اول، دوم، سوم و شایسته تقدیر شدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار