موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
239286
۲۳ مرداد ۱۴۰۰

لزوم بازگشت شهریه های اضافی مدارس به خانواده ها

رئیس سازمان مدارس غیردولتی: شهریه مصوب همه مدارس غیردولتی را اعلام کرده ایم و مدارسی که پیش از این بیشتر از شهریه مصوب دریافت کرده اند باید آن را به خانواده‌ها برگردانند.

به گزارش کودک پرس ،شهریار فولادوند افزود: در صورت بازگردانده نشدن شهریه‌ها می‌توانند با مراجعه به ادارات کل آموزش و پرورش در هر استان و منطقه و سازمان مدارس غیردولتی و یا با سامانه ۴۳۱۷ شکایت خود را اطلاع دهند تا رسیدگی کنیم.

وی گفت: بازرسان ما در مدارس حاضر خواهند شد و با مدارسی که شهریه بیش از نرخ مصوب دریافت کرده اند برخورد قانونی خواهند کرد.
آقای فولادوند تأکید کرد: متأسفانه برخی مدارس غیردولتی با خانواده‌ها تفاهماتی کرده و بیش از نرخ مصوب دریافت می‌کنند که این مدارس را نیز متخلف بوده و باید پاسخگوی بازرسان ما باشند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی تصریح کرد: مبنای دریافت شهریه در هر مدرسه شهریه مصوب اعلامی در سامانه آموزش و پرورش است و دریافت بیش از نرخ مصوب تخلف محسوب می‌شود.
وی به نرخ شهریه کلاس‌های حضوری و یا مجازی اشاره کرد و گفت: شهریه پایه و مصوب مدارس غیردولتی که در صورت برگزاری کلاس‌های حضوری و یا مجازی ثابت بوده و تغییری نخواهد کرد، ولی شهریه آموزش‌های مکمل تنها در صورتی دریافت می‌شود که کلاس‌ها حضوری برگزار شوند.
آقای فولادوند افزود: اگر مدرسه از اولیا برای آموزش‌های مکمل وجهی دریافت کند و به دلیل مجازی شدن کلاس‌ها امکان اجرای آموزش‌های مکمل ایجاد نشود باید شهریه آن را به خانواده بازگردانند.
وی خاطرنشان کرد: شهریه مصوب اعلامی آموزش و پرورش شامل غذا، سرویس، لباس دانش آموزان نیست و در صورت حضوری شدن کلاس‌ها شهریه این خدمات جداگانه دریافت خواهد شد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی تصریح کرد: مؤسسان مدارس غیردولتی موظف به پرداخت حقوق و بیمه کارکنان مدارس براساس قانون کار هستند و اگر حقوق پرداختی به معلم که ثبت شده در سامانه است با حقوق پرداختی معلمان متفاوت باشد مؤسس مدرسه باید پاسخگو بوده و با وی برخورد خواهد شد.
آقای فولادوند افزود: طبق قانون کار حداقل حقوق برای معلمان تمام وقت در مدارس غیردولتی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بیمه ۹ ماهه است و اگر معلمی بیمه کامل نشده و یا با وی قراردادی کمتر از این میزان منعقد شده می‌تواند به ادارات آموزش و پرورش شکایت کند.
وی یادآور شد: طبق قانون کار از ۳۰ درصد حق بیمه معلمان ۷ درصد را معلم و ۲۳ درصد را باید مؤسسان مدارس پرداخت کنند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار