موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
239266
۲۱ مرداد ۱۴۰۰

خراسان جنوبی| شنوایی سنجی بیش از ۳ هزار کودک

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهار ۳ هزار و ۶۷۰ نوزاد متولد شده در استان تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند.

به گزارش کودک پرس ،عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از پوشش صد درصدی نوزادان استان در این طرح خبر داد و گفت: تعداد کودکان شناسایی شده دارای افت شنوایی (خفیف تا عمیق) در فصل بهار ۱۰ کودک بوده است و از این تعداد ۲ کودک نیازمند سمعک شناسایی شدند.

او افزود: سال گذشته، خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری برنامه کشوری غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران را به خود اختصاص داد.

عرب نژاد اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهار ۳ هزار و ۶۷۰ نوزاد متولد شده در استان تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۵ هزار و ۲۲۶ نوزاد در بدو تولد در استان تحت پوشش برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی نوزادان قرار گرفتند که ۴۳ کودک کم شنوا شناسایی شدند.

وی گفت: از این تعداد، ۱۶ کودک مداخلات طبی دریافت کرده، ۲۷ کودک نیز سمعک دولتی دریافت کرده و چهار کودک در نوبت کاشت حلزون هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار