موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
239217
۲۰ مرداد ۱۴۰۰

کتاب زندگی گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران منتشر شد

زندگی گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران در قالب ۱۱ داستان به قلم نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شد.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با انتشار ۹ عنوان از مجموعه‌ی ۱۱جلدی «آهای، مواظب ما باشید!» برای گروه سنی بالای ۹ سال با دبیری خانم زهره پریرخ، کودکان و نوجوانان با زندگی مهم‌ترین گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران آشنا می‌شوند و در همراهی با داستان‌های این مجموعه، می‌آموزند که چرا و چگونه این حیوانات در این وضعیت قرار گرفته‌اند.

گور ایرانی، گوزن زرد، لاک‌پشت، سمندر، زاغ بور و یوز ایرانی از جمله حیوانات در خطر انقراض هستند که زندگی‌شان دستمایه‌ی داستان‌های این مجموعه شده است.
کودکان بعد از خواندن این داستان‌ها یاد می‌گیرند که چه‌طور به محیط زیست و جانورانی که در آن زندگی می‌کنند، کمک کنند.
زهره پریرخ، طاهره ایبد، مینو کریم‌زاده، محمدرضا مرزوقی، سرور کتبی، مصطفی رحماندوست، زنده‌یاد سوسن طاقدیس، محمدرضا شمس و فرهاد حسن‌زاده به ترتیب جلد‌های یک تا ۹ این مجموعه را در قالب داستان به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند.
آقای مجید کاظمی طراحی گرافیک و آقای علی خدایی نظارت هنری این مجموعه را عهده‌دار بوده‌اند و تصویرگری این کتاب‌ها نیز به ترتیب از سوی آقای علی نورپور، خانم مجدی صابری‌نژاد، خانم فرشته جعفری‌فرمند، آقای رضا مکتبی، آقای بابک عامل‌قریب، خانم پروین حیدرزاده، آقای علی نورپور، خانم ساناز زمانی و خانم حدیث جزایری صورت گرفته است.
بر همین اساس، «بدو، بدو، بدو!»، «چه‌کسی نامه را به شیشه چسبانده بود؟»، «کی…؟ کو… و.»، «بزرگ‌گوش کوچک»، «گوزن زرد»، «باورکن، من لاک‌پشتم!»، «ترس… ترس … ترس»، «آخرین زاغ بور دشت بزرگ» و «به من بگو سمندر!» عنوان‌های نه جلد اول این مجموعه است.
دو جلد دیگر این مجموعه نیز هم‌اکنون مراحل نهایی صفحه‌آرایی و چاپ را می‌گذراند و به‌زودی عرضه خواهد شد.
این کتاب‌ها هریک با شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه و در ۳۲ صفحه ۴ رنگ با قیمت هر جلد ۲۵ هزار تومان در روز‌های گذشته راهی بازار نشر شده است.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار