موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
239187
۱۹ مرداد ۱۴۰۰

دریافت شناسنامه ایرانی توسط 1100 کودک

معصومه ابتکار گفت : درج نام مادر بر کارت ملی مطالبه ای بود که مادران از جمله همسران شهدا از ما داشتند اما علی رغم همکاری هایی که صورت گرفت با مخالفت سازمان ثبت مواجه شدیم و از دولت بعدی انتظار دارم پیگیر آن باشد تا مشخصات هویتی مادر در تراشه کارت ملی هوشمند ذکر شود.

به گزارش کودک پرس ،معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت : روز خبرنگار را تبریک عرض میکنم و خداقوت می‌گویم به کسانی که در این عرصه پرخطر و پرآشوب خبرنگاری تلاش می‌کنند تا حقیقت را به گوش مردم برسانند و یک تصویری از واقعیت انعکاس دهند تا مردم براساس آن ارزیابی واقع بینانه ای داشته باشند. یاد و خاطره تمام خبرنگارانی که جان خود را از دست دادند و در مسیر سخت تلاش برای خبررسانی و تهیه گزارش جان به جان آفرین دادند را گرامی میداریم.

او افزود: امروز جلسه ای با زنان کارآفرین داشتیم که در این جلسه بخش های دولتی، غیردولتی و خصوصی حضور داشتند که می‌گفتند در استان‌ها وقتی از فعالیت های معاونت زنان درحوزه زنان سرپرست خانوار، زنان کارآفرین، دختران فارغ‌التحصیل و… صحبت میکنیم آنها اصلا این اقدامات را نشنیدند. متاسفانه سهم ما از رسانه ملی بسیار حداقل بود و  در سطح ستاد و رسانه ملی و شبکه ها ملی اخبار ما خیلی جایگاهی نداشت که در ادوار گذشته بی سابقه بود اما خوشبختانه خبرگزاری ها همکاری کردند تا فعالیت های این معاونت رسانه ای شود و جا دارد تشکر کنم.

اینکار تصریح کرد‌: دولت دوازدهم از نظر دستاوردهای حوزه زنان دوره ای بود که ما توانستیم بسیاری از کارها و تلاش های دوره های گذشته را به نتیجه برسانیم و دلیلش این بود موفق شدیم 320 موافقت نامه با سازمان های دولتی، مردم نهاد بانک ها.. منعقد کنیم تا یک همگرایی ملی برای تحقق عدالت جنسیتی و تحکیم خانواده به وجود بیاوریم.

معاون امور زنان و خانواده گفت: 30 پیشنهاد و لایحه در معاونت حقوقی تدوین شد که برخی از آنها راهی مجلس و تصویب شد. لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تصویب و ابلاغ شد و آیین نامه اجرایی آن هم در دولت به تصویب رسید.  لایحه حفظ کرامت و حمایت از  زنان در برابر خشونت کار بزرگ دیگری بود که الان در کمیسیون های مجلس قرار دارد و لایحه رومینا یا همان اصلاح ماده 612 قانون مجازات اسلامی و لایحه حق برداشت مادران از حساب های سپرده بلندمدت و کوتاه مدت و سرمایه گذاری مادران از دیگر لوایحی است که تدوین شده است.

ابتکار ادامه داد: امیدوارم دولت بعدی این مسیر که علمی تخصصی و مبتی بر داده های روز و فرهنگ متعالی ایرانی اسلامی است را ادامه دهد.

ابتکار تصریح کرد: 20 مستند در معاونت تهیه شد که الان به صورت رایگان در اختیار قرار دارد.

او ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده در کل دولت دوازدهم در اتاق شیشه ای بود و تمام جلسات ما به صورت لایو بر توییتر و اینستاگرام پخش می‌شد و با کمال افتخار اعلام می‌کنم چیزی برای پنهان کردن نداشتیم و همه موضوعات به صورت شفاف در اختیار مردم قرار می‌گرفت و همیشه از انتقاد و پرسش‌گری استقبال کردیم.

معاون امور زنان و خانواده در توصیه به دولت سیزدهم بیان کرد: جناب روحانی خواستند همه وزرا به دیدار آقای رئیسی بروند و تجربیات و خواسته های خود را در اختیار ایشان قرار دهند. بنده در حوزه زنان موارد لازم را عنوان کردم و برداشتم این بود نگاه ایشان هم استمرار این رویکردهاست چون مسائل حوزه زنان متعلق به دولت نیست و متعلق به کل جامعه است لذا عدالت جنسیتی و 31 سندی که در استان‌ها اجرا می‌شود حتما باید استمرار پیدا کند و برنامه های ملی وستادی دستگاه ها باید دنبال شود همچنین باید شاخص های خانواده را دربیاورند چرا که جهت تحکیم روابط درون خانواده بسیار تاثیر دارد و متاسفانه ما مشکلات کج خلقی و پرخاشگری را در خانواده ها شاهد هستیم.

ابتکار ادامه داد: سازمان های مردم نهاد حقوقدان و زنان کارآفرین بارها از ما خواستند روند کنونی معاونت ادامه پیدا کند.

او گفت: 900 مقررات زنان و خانواده از سال 1311 تا به امروز تنقیح شده است که انشالله مورد توجه معاونت قرار گیرد.

معاون امور زنان و خانواده درخصوص کودک همسری گفت: گفتگوهای ملی خانواده، رعایت حقوق کودک از جمله اقداماتی است که جهت کودک همسری به کار گرفتیم و همینکه در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان سن قانونی را از زیر 18 سال تعریف کردیم تکلیف مسائل دیگر را مشخص می‌کند اما به طورکلی لایحه کودک همسری به نتیجه ای نرسیده و هنوز هم امیدوار به قانون شدن آن هستیم.

او ادامه داد: درج نام مادر بر کارت ملی مطالبه ای بود که مادران از جمله همسران شهدا از ما داشتند اما علی رغم همکاری هایی که صورت گرفت با مخالفت سازمان ثبت مواجه شدیم و از دولت بعدی انتظار دارم پیگیر آن باشد تا مشخصات هویتی مادر در تراشه کارت ملی هوشمند ذکر شود.

ابتکار عنوان کرد: افزایش سهمیه زنان در آزمون قضات از خواسته ما بود که نتیجه مطلوبی از نظر ما تا این زمان حاصل نشده و انتظاری که داشتیم برآورده نشد.

او گفت: تابعیت از موضوعاتی بود که در مجلس شورای اسلامی با پیگیری زیاد دولت تصویب و ابلاغ شد و تاکنون حدود 1100 کودک  شناسنامه ایرانی دریافت کردند

ابتکار بیان کرد: لایحه پلیس اطفال را در دستور کار خود قرار دادیم و درحال حاضر مجلس است و لازم است که پیگیر تصویب آن باشیم چرا که برای کودکان بسیار اهمیت دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار