موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239179
۱۷ مرداد ۱۴۰۰

کشته شدن ۱۰۷ کودک در اردوگاه آوارگان اتیوپی

به دنبال حمله توپخانه‌ای شورشیان تیگرای به اردوگاه آوارگان در استان عفر اتیوپی، ۲۴۰ غیرنظامی از جمله ۱۰۷ کودک کشته شدند.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از شبکه تلویزیونی الجزیره، دفتر ارتباطات دولتی در استان «عفر» اتیوپی اعلام کرد: در حمله توپخانه‌ای شورشیان تیگرای به اردوگاه آوارگان در این استان، ۲۴۰ غیرنظامی از جمله ۱۰۷ کودک کشته شدند.

به گفته این دفتر شورشیان تیگرای در این حمله از تسلیحات سنگین، خمپاره و راکت استفاده کرد.

درگیری‌ها میان نیرو‌های دولتی و شورشیان تیگرای در ۴ نوامبر سال ۲۰۲۰ زمانی آغاز شد که دولت اتیوپی حمله‌ای را برای گرفتن قدرت از جبهه آزادیبخش تیگرای آغاز کرد.

پیش از این شورشیان تیگرای در اتیوپی که این منطقه را تحت کنترل خود دارند آتش بس را پذیرفتند. اما اعلام کردند موافقت با آتش بس، مشروط به عقب نشینی نیرو‌های اریتره از این منطقه و نیز خارج شدن نیرو‌هایی است که اتیوپی از منطقه «امهره» در مجاورت تیگرای آورده است.

این در حالیست که دبیرکل سازمان ملل خواستار برقراری آتش بس واقعی در منطقه تیگرای و نیز تسهیل ورود کمک‌های انسانی به این منطقه شد.

دبیر کل سازمان ملل همچنین گفته بود به شدت نگران اوضاع کنونی تیگرای هستم. باید آتش بس واقعی برقرار شود که زمینه را برای گفتگو جهت دستیابی به حل سیاسی آماده کند. وجود نیرو‌های بیگانه باعث وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود. باید ورود کمک‌های انسانی به این منطقه تضمین شود.

تنش‌های نظامی در تیگرای و وخامت اوضاع انسانی باعث نگرانی شدید سودان شده است که از همه طرف‌ها خواست فورا درگیری‌ها را متوقف کنند.

مقامات ایالت تیگرای دولت مرکزی اتیوپی را متهم کرده‌اند که اقلیت تیگرای را به حاشیه رانده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار