موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239170
۱۷ مرداد ۱۴۰۰

مرگ حدود هشت کودک مهاجر در پی واژگونی قایق در سواحل «صحرای غربی»

یک نهاد غیردولتی اسپانیایی از احتمال مرگ 42 مهاجر شامل 30 زن و هشت کودک در پی واژگون شدن قایقی که از منطقه صحرای غربی به سمت جزایر قناری در حرکت بود، خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،یک نهاد غیردولتی اسپانیایی اعلام کرد این نگرانی وجود دارد که در پی واژگونی قایق حامل ۵۰ نفر که از منطقه صحرای غربی در آفریقا به سمت جزایر قناری در حرکت بود، حدود ۴۰ مهاجر سرنشین آن جان خود را از دست داده باشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «هلنا مالنو» یکی از اعضای نهاد Caminando Fronteras در توییتی اعلام کرد «تراژدی: ۴۲ نفر که در بین آن‌ها ۳۰ زن، هشت کودک و چهار مرد وجود داشت، هنگام واژگون شدن قایق در ساحل «داخله» جان خود را از دست دادند.» مالنو افزود ۱۰ نفر زنده ماندند و توسط ماهیگیران نجات پیدا کردند.

روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» به نقل از منابع رسمی تعداد افرادی که تصور می شود جان باختند را ۳۰ نفر اعلام کرد.

این حادثه زمانی رخ داد که قایق مهاجران روز سه‌شنبه در آب و هوای بد حرکت کرد، اما جزئیات این حادثه در روز جمعه روشن شد.

بر اساس آمارهای دولت اسپانیا، از اول ژانویه تا ۳۱ ژوئیه (۱۱ دی تا نهم مرداد)، حداقل ۷۵۳۱ نفر از غرب آفریقا خود را به جزایر قناری اسپانیا رساندند که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰، ۱۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این نهاد اسپانیایی ادعا می‌کند که در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۱، ۲۰۸۷ مهاجر هنگام تلاش برای انجام سفر پرمخاطره دریایی از غرب آفریقا به اسپانیا جان باختند یا ناپدید شدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار