موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
239168
۱۷ مرداد ۱۴۰۰

اراک| ۲۲ کودک کرونایی بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روز گذشته فقط ۲۲ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر سیدمحمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر در اراک ۲۲۰ بیمار وجود دارد که سرپایی پذیرش شده اند و روزانه درمان دریافت می کنند که اگر این تعداد در بیمارستان بستری می شدند تخت خالی در اراک پیدا نمی شد.

جمالیان تصریح کرد: کادر درمان و بهداشت در رمق های آخر خود هستند و اگر این سد شکسته شود اتفاقات خوبی را شاهد نخواهیم بود، روز گذشته ۲۲ کودک در بیمارستان بستری شدند، سن ابتلا به شدت کاهش یافته است و از طرفی احتمال درگیری مردم و کادر درمان وجود دارد و باید نیروی انتظامی به کمک به مدیریت وضعیت ورود کند چراکه وقوع چنین اتفاقی عواقب خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در هفته دوم مردادماه با ۲۷ درصد افزایش، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی به ۳۹۱۳ نفر رسیده در حالی که این رقم در هفته اول مردادماه ۳۰۷۳ نفر بوده است.

دکتر علی علیمحمدی افزود: موارد بستری با ۲۹ درصد افزایش از ۲۷۴۸ نفر در هفته اول مردادماه به ۳۵۳۲ نفر رسید و موارد فوتی نیز با ۹ درصد کاهش از ۳۲ نفر به ۲۹ نفر افت کرد.

وی تصریح کرد: از آذرماه سال گذشته تاکنون ۱۵۰ هزار و ۷۹۴ مورد رپیدتست انجام شده است که ۱۷ درصد موارد مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در حال حاضر به غیر از شهرستان کمیجان که دارای وضعیت نارنجی است، ۱۱ شهرستان دیگر استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار