موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
239100
۱۴ مرداد ۱۴۰۰

روزانه 250 بیمار کرونایی در گروه سنی کودکان پذیرش می شوند

رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل گفت: شرایط حادی را در بیمارستان بوعلی و در پذیرش بیماران کرونایی در گروه سنی کودکان و نوجوانان شاهد هستیم که اگر خانواده‌ها مراقبت نکنند زنگ خطر بحران بیشتر از این به گوش خواهد رسید.

به گزارش کودک پرس ،منوچهر براک ۱۴ مرداد مرداد در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردبیل اظهار کرد: وروس دلتا کرونا سرکش‌تر از پیک‌های گذشته کرونایی گروه سنی کودکان را نیز در معرض خطر قرار داده به طوری که بخشی از 570 بیمار بستری کرونایی در استان کودکان و نوجوانان هستند.

وی مراجعه روزانه 250 تا 300 بیمار کرونایی با تشخیص اولیه را در گروه سنی کودکان یادآور شد و خاطرنشان کرد: عمده علایم تشخیصی در کودکان اسهال و استفراغ و همچنین تب شدید است که در صورت بی‌توجهی خانواده‌ها خود کودکان می‌توانند عامل انتقال این ویروس به سایر اعضای خانواده باشند.

رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل افزود: هرچند در گروه‌های سنی بالای 18 سال عملیات واکسیناسیون به سرعت در حال انجام است اما تاکنون برای گروه‌های سنی زیر 18 سال واکسنی تولید نشده و ما راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل ویروس در گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان نداریم و استدعا داریم خانواده‌ها فرزندان خود را در منزل قرنطینه کرده و به هیچ عنوان به فضاهای باز و یا تجمعات نبرند.

براک ادامه داد: ظرفیت تخت بیمارستان بوعلی محدود است و در صورت افزایش بیماران و مراجعین ما مجبور هستیم بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کنیم که این امر نیز مستلزم تهیه تجهیزات به ویژه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز است.

در این جلسه حمیدخلق مسئول اورژانس بیمارستان امام خمینی اردبیل نیز به وضعیت بحرانی کرونا در اردبیل و بیمارستان مرجع این شهر اشاره و اظهار کرد: حال و روز بیمارستان‌های مرکز استان اصلا مساعد نیست و روز به روز بر تعداد بیماران به ویژه افراد بدحال بستری در آی‌سی‌یو افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: به رغم گسترش واکسیناسیون و تزریق روزانه 13 هزار دز واکسن کرونا در سطح استان آنچه که ما را در پیک پنجم نگران کرده ابتلای خانوادگی و به ویژه گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان است که بیش از هر زمان دیگر آنها را در معرض خطر ابتلا قرار داده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار