239090
۱۳ مرداد ۱۴۰۰

تهران| اجرای طرح دوستدار کودک در ۲۲ محله پایتخت تا پایان سال

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تا پایان امسال در ۲۲ محله شهر تهران برنامه‌های عملیاتی شهر دوستدار کودک را اجرا می‌کند.

به گزارش کودک پرس ،۲۲ برنامه عملیاتی، فرهنگی و دستورالعمل در قالب برنامه‌های شهر دوستدار کودک تدوین شده است که ۱۳ مورد آن برنامه عملیاتی، چهار مورد کتاب و پنج مورد شامل دستورالعمل پارک‌ها، پاتوق‌های بازی، بهینه سازی خانه‌های مادر و کودک و … امروز دوشنبه ۱۱ مرداد با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مسئولان شهری رونمایی می‌شود.

شهر تهران از سال گذشته کاندیدای کسب عنوان شهر دوستدار کودک شده است و برای اینکه بتوانند به این مهم دست یابد ابتدا باید وضعیت موجود را در این زمینه ارزیابی و سپس برنامه مدون و عملیاتی برای سال‌های آتی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در فرآیند اجرای برنانه‌های شهر دوستدار کودک استانداردهای مختلف برای زندگی ایده آل کودکان در فضای شهری باید لحاظ شود، به عنوان مثال فضای بازی و پیاده راه‌ها در محلات مختلف باید برای کودکان مناسب سازی شود.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه هر کدام از محلات شهر تهران دارای ویژگی ها و اقتضائات خاصی است نمی‌توان برای آنها یک برنامه واحد تنظیم و عملیاتی کرد، بر همین اساس معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بررسی محلات مختلف بر اساس تراکم جمعیت کودکان و نیاز سنجی مردم از سال گذشته تاکنون ۱۳ برنامه عملیاتی و دستورالعمل برای ۱۳ محله تدوین و اجرا کرده و به جای شهر دوستدار کودک اجتماعات دوستدار کودک را مدنظر قرار داده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تا پایان امسال در ۲۲ محله شهر تهران برنامه‌های شهر دوستدار کودک اجرا خواهد شد و تعداد محلات طی سال‌های آینده به ترتیب به ۴۴، ۶۶ و ۸۸ خواهد رسید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار