239078
۱۳ مرداد ۱۴۰۰

یزد| اولین مرکز “حامی” کشور برای حمایت از کودکان آسیب دیده در فضای مجازی افتتاح شد

اولین مرکز “حامی” کشور برای حمایت از زنان و کودکان در آسیب دیده فضای مجازی از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد راه اندازی شد.

به گزارش کودک پرس ،اولین مرکز “حامی” کشور برای حمایت از زنان و کودکان در آسیب دیده فضای مجازی از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با حضور “غلامعلی دهشیری” مدیر کل دادگستری، “جمال الدین عزیزی” شهردار یزد، “عباس ملازینلی” معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، “غلامعلی سفید” رییس و “ونوس عامری” و “الهه جورابی” اعضای شورای شهر یزد در فرهنگسرای شهر راه اندازی شد.

شهردار یزد در این مراسم اظهار کرد: شهرداری یزد در راستای انجام رسالت‌های اجتماعی خود و کمک به دستگاه قضایی و پیشگیری از جرائم در سطح شهر مرکز حمایت از زنان و کودکان آسیب دیده در فضای مجازی را محل فرهنگسرای شهرداری راه اندازی کرده و در اختیار دادگستری قرار داده است.

جمال الدین عزیزی افزود: این مرکز می‌تواند خدمات مناسبی را به زنانی که در فضای مجازی مورد آسیب قرار گرفته و دچار مشکل شده اند، ارائه کند و قطعا اثرات این موضوع میتواند درسطح شهر دیده شود.

وی اعلام کرد: مرکز حامی یکی از بخش‌های فرهنگسرای شهر است، این ساختمان در ۳ طبقه بازسازی شده و سایر بخش‌ها نیز به سایر برنامه‌های حوزه‌ی اجتماعی شهرداری اختصاص خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان یزد هم در این مراسم گفت: با توجه به برگزاری نخستین همایش ملی پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان به میزبانی استان یزد در سال گذشته، مرکز حامی به عنوان مرکزی برای حمایت از زنان و کودکان آسیب دیده در فضای مجازی، از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای اولین بار در کشور اجرا شد.

غلامعلی دهشیری افزود: راه اندازی دفتر حمایت از زنان و کودکان آسیب دیده در فضای مجازی، در واقع در راستای پرونده‌هایی است که در دستگاه قضایی مطرح شده و آسیب‌هایی را که در لایه‌های زیرین زندگی شهروندان بررسی شده، شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دو قشر زنان و کودکان افرادی هستند که بیشترین آسیب را در فضای مجازی دیده اند، اضافه کرد: عدم رغبت آن‌ها در پیگیری قضایی و پرهیز از طرح آن برای حفظ آبرو و ترس از محکوم شدن باعث شد که حلقه‌ی واسطه‌ای با عنوان دفتر حمایت از زنان و کودکان آسیب دیده در فضای مجازی دایر شود تا آن‌ها مورد حمایت قرار بگیرند.

به گفته مدیرکل دادگستری استان یزد، در این مرکز، روانشناسان و روانپزشکان مجرب و برجسته برای جلوگیری از طرح این موضوعات در محیط قضایی و انتظامی، از تشدید آسیب‌ها جلوگیری می‌کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار