موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/سازمان بهزیستی
239049
۱۲ مرداد ۱۴۰۰

خراسان جنوبی| صاحب خانواده شدن ۵۰ کودک بی‌سرپرست در طول سال

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تعداد کودکان قابل واگذاری در طول سال حدودا ۴۰ تا ۵۰ کودک است که این امر بستگی به تعداد پذیرش این نوع کودکان دارد.

به گزارش کودک پرس ،علی عرب نژاد اظهار کرد: گروه‌هایی می‌توانند متقاضی سرپرستی از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند که شامل؛ زن و شوهر بدون فرزند، دختران و زنان بدون شوهر و زن و شوهر دارای فرزند هستند.

وی افزود: این موارد بر اساس اولویت است و تا زمانی که خانواده های بدون فرزند دارای صلاحیت متقاضی وجود داشته باشند، فرزندخواندگی به اولویت های ۲ و ۳ نمی‌رسد؛ مگر آن که متقاضی کودکان با سن بالاتر یا کودکان دارای معلولیت یا بیماری خاص باشند که البته در سال های اخیر میزان این متقاضیان افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ضمنا خانواده‌هایی که در جلسات مشاوره حائز صلاحیت شناخته نشوند یا از منظر مددکاری و گواهی سوء پیشینه یا اعتیاد و… مورد تایید قرار نگیرند نیز از فهرست متقاضیان خارج می‌شوند.

عرب نژاد گفت: خانواده‌هایی که فرزند ندارند، ۵ سال از ازدواج آنان گذشته باشد، سن یکی از زوجین بیش از سی سال باشد، محکومیت جزایی نداشته باشند، دارای تمکن مالی باشند، از نظر جسمی و روانی سالم بوده و اعتیاد نداشته باشند می‌توانند تقاضای فرزند خواندگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: سامانه فرزند پذیری با هدف شفافیت نحوه واگذاری کودکان به خانواده‌ها در اردیبهشت ماه پارسال راه اندازی شد که مراحل درخواست فرزند خواندگی از ثبت نام تا دریافت نتیجه از طریق سامانه به آدرس http://adoption. Behzisti. net انجام می‌شود.

خانواده‌هایی که بیشتر متقاضی نوزاد هستند

عرب نژاد بیان کرد: متقاضیان سرپرستی کودک می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی از طریق سامانه فرزندخواندگی نسبت به ثبت‌نام اولیه و آپلود مدارک خود در سامانه براساس محل سکونت خود اقدام و کد رهگیری دریافت کنند.

وی افزود: وظیفه اصلی سازمان بهزیستی تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین والدین از بین متقاضیان سرپرستی و تأمین حداکثر منافع عالیه برای کودکان و نوجوانان بد سرپرست و بی سرپرست است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۲۸۰ خانواده در سامانه ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: اکثر خانواده‌ها متقاضی نوزاد هستند و همین امر، باعث اعتراض متقاضیان و خانواده‌ها شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار