موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
239040
۱۲ مرداد ۱۴۰۰

کودکان می توانند ناقل کرونا برای زنان باردار باشند

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:مراقبت از کودکان در منزل و محیط خانواده است که باید تا حد امکان از ارتباط کودکان خارج از محیط خانه جلوگیری شود چون احتمال درگیری برای کودکان نیز مطرح است و حتی اگر کودکان دچار علایم نباشند می توانند به عنوان ناقل، بیماری را به افراد بزرگسال و مادر باردار منتقل کنند.

به گزارش کودک پرس ،آزیتا قنبرپور با اشاره به نقش اساسی مادران در استحکام و مدیریت خانه و خانواده گفت: سلامت روانی و جسمانی مادران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه در هر شرایط، خانم های باردار در گروه آسیب پذیر جامعه طبقه بندی می شوند و مراقبت از آنها حیاتی است، عنوان کرد: در شرایط خاص مانند همه گیری و شیوع بیماریهای واگیردار، این آسیب پذیری می تواند افزایش یابد پس نیازی به تاکید نمی باشد که مادر باردار باید خیلی بیشتر از قبل مراقب سلامتی خود باشد.
این متخصص افزود: برای رسیدن به این هدف و حفاظت از این گروه پرخطر و آسیب پذیر، مشارکت فردی می تواند بسیار کمک کننده باشد.
قنبرپور با ذکر این نکته هدف از مشارکت فردی این است که مادر و خانم باردار باید در درجه اول از خودش مراقبت نماید و توصیه های بهداشتی و علایم هشدار را جدی بگیرد، ادامه داد: صداقت در بازگو کردن علایم و مراجعه به موقع به مراکز درمانی، قدم اول در کمک به پرسنل بهداشتی درمانی و دریافت مراقبت های لازم است.
استادیار گروه زنان و زایمان دانشگاه تصریح کرد: اگر با فرد مبتلا به بیماری کووید۱۹ در ارتباط بوده اید، باید در مراجعه به پرسنل بهداشتی این موضوع را مطرح نمایید و نگرانی از قرنطینه و یا بستری در خانه یا بیمارستان ، نباید مانع از مطرح کردن حقیقت باشد.
وی اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن همه گیری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و یا قرنطینه در خانه کار ساده ای نیست و اگر به طور منطقی به این موضوع توجه داشته باشیم، قطعا در می یابیم که پیشگیری همواره بهتر از درمان است و درگیری بقیه اعضا خانواده و یا فرزندان دلبندتان می تواند بسیار سخت تر و غیرقابل تحمل تر باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه بیان کرد: نکته مهم بعدی، مراقبت از کودکان در منزل و محیط خانواده است که باید تا حد امکان از ارتباط کودکان خارج از محیط خانه جلوگیری شود، چون احتمال درگیری برای کودکان نیز مطرح است و حتی اگر کودکان دچار علایم نباشند می توانند به عنوان ناقل، بیماری را به افراد بزرگسال و مادر باردار منتقل کنند.
قنبرپور گفت: امیدوایم با رعایت نکات بهداشتی و رعایت قرنطینه بتوانیم این شرایط سخت را با آرامش و به سلامت به پایان برسانیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار