موقعیت فعلی شما : خانه/رادیو کودک
239033
۱۱ مرداد ۱۴۰۰

انتشار کتاب محمدسرور رجایی برای کودکان

کتاب «گرگ‌های مهربان کوه تخت» نوشته محمدسرور رجایی، نویسنده افغان که به تازگی از دنیا رفت منتشر شد

به گزارش کودک پرس ،این کتاب که سمیه محمدی تصویرگری آن را بر عهده داشته است، در بخش «پرنده آبی»، گروه کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده و برای گروه سنی ج مناسب است. کتاب در قطع رحلی و ۳۲ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

در معرفی کتاب «گرگ‌های مهربان کوه تخت» توسط ناشر می‌خوانیم: داستان این کتاب قصه‌ مادربزرگی قصه‌گو است و ما از زبان او و با گویش شیرین افغان داستان کودکی‌اش را می‌شنویم. مادر کلانِ (مادربزرگ) داستان «گرگ‌های مهربان کوه تخت» که برای نواسه‌اش (نوه) قصه‌ای عجیب می‌گوید. این کتاب و داستان در مجموعه‌ای به نام «دنیا خانه من است» منتشر شده که داستان‌هایی از سراسر جهان را گرد آورده است و می‌کوشد کودکان را با فرهنگ‌های دیگر آشنا کند.

در این آثار، نویسندگان با قلمی متناسب با مخاطبان کودک و نوجوان و در قالب داستان، آداب و رسوم کشور خود را بیان کرده‌اند.

در حین خواندن «گرگ‌های مهربان کوه تخت» نیز هم با فرهنگ و باورهای سرزمین افغانستان آشنا می‌شویم و هم با زبان فارسی زیبا و شیرین این دیار.

در نوشته پشت جلد این کتاب آمده است: «بودْ نبود، بودْگار بود. زمین نبود، شُدیار بود. در دامنه‌های سرسبز کوه بابا در بهسود افغانستان، روستاهای بسیاری است. روستاهایی با نام‌های قشنگ و جوی‌های آب روان. با کوه‌های بلند و دره‌های پر از چشمه و علف‌های تازه.»

محمدسرور رجایی متولد سال ۱۳۴۸ در کابل بود که در سال ۱۳۷۳ به ایران مهاجرت کرد. مدیریت در خانه ادبیات افغانستان و مدیریت دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری از جمله فعالیت‌های اوست. همچنین «گل‌های باغ کابل» (مجموعه شعر کودکان)، «در آغوش قلب‌‏ها» (مجموعه شعر و خاطره) و «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» از جمله آثار منتشرشده او هستند.

محمدسرور رجایی سحرگاه پنج‌شنبه (هفتم مردادماه) بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان میلاد تهران و در ۵۲سالگی از دنیا رفت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار