238963
۰۹ مرداد ۱۴۰۰

۱۰ هزار بسته عیدانه گروه امام حسنی‌ها برای کودکان محروم

عیدانه گروه جهادی امام حسنی‌ها این روز‌های غدیریه، می‌رود که برسد به دست هزاران کودکان محروم سراسر کشور تا دلشان به محبت و ولایت مولای متقیان شاد شود.

به گزارش کودک پرس ،این روز‌ها در کوچه پس کوچه‌های جای جای ایران پرچم عید غدیر، عید ولایت مولای متقیان در اهتزاز است.
همه مردم در تلاشند این عید بزرگ حتی در همین ایام درگیری کرونا، فراموش نشود، هر کسی سعی می‌کند به قدر توان خود سهمی داشته باشد در شیرین کردن کام دیگران و کسب رضایت و خشنودی اهل بیت علیهم السلام.
در این میان، اما گروه‌های جهادی هم پای کارند تا در این ایام با برنامه‌های ویژه، شیوه‌ای دیگر از خدمت به مردم را به یاد مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام به نمایش بگذارند.

* امام حسنی‌های نیکوکار
گروه جهادی امام حسنی‌ها هم یکی از گروه‌های جهادی پر تلاش کشور است که باز هم در این ایام برنامه‌ای تدراک دیده تا شیرینی زندگی محرومان سراسر کشور باشد در این عید غدیر.
اعضای این گروه جهادی امسال هم در آستانه عید غدیر در کنار تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های محروم یک عیدانه ویژه هم برای کودکان طراحی کردند که فرصت را مغتن دیدم تا به همین مناسبت‌های شیرین سری بزنم به اهالی این گروه.
حوالی عصر دیروز همراه گروه خبری رفتیم امام زاده اسماعیل محله چیذر تهران که حالا چند سالی می‌شود به محلی برای دورهمی‌های امام حسنی‌ها تبدیل شده، وارد مجموعه شدیم طبقه همکف مخصوص آقایان بود و طبقه بالا هم مخصوص بانوان و نکته جذاب اینکه در کنار آن‌ها کودکان، نوجوانان و جوانان مشغول کار بودند.
بسته‌های و جعبه‌ها کنار هم چیده شده بودند، عده‌ای مشغول برش زدن استیکر‌ها بودند و گروهی هم مداد رنگی و ریسه‌های رنگی را داخل جعبه می‌گذاشتند و البته یک کتاب قصه و بسته پودر کیک هم قسمت شیرین ماجرای این عیدانه‌ها را به خودش اختصاص داده بود.

* هدیه‌ای برای شادی کودکان محروم
همان اول به سراغ محمدطا‌ها می‌روم، پسری ۸ ساله که کنار پدر و مادرش در این کار خیر شرکت دارد، از او می‌پرسم چرا در این جمع حاضر شده که می‌گوید: به عشق حضرت علی آمده ام همراه پدر و مادرم و این بسته‌ها را برای بچه‌ها آماده می‌کنیم.
بعد هم با خنده‌ای شیرین می‌گوید: من هم بچه هستم وقتی هدیه می‌گیرم خیلی خوشحال می‌شوم، حالا فکر کنید این هدیه‌ها به دست بچه‌ها برسد چقدر آن‌ها خوشحال می‌شوند.
وقتی هم از او می‌پرسم حضرت علی علیه السلام را چقدر می‌شناسد، می‌گوید: حضرت علی علیه السلام یاور مظلومان و فقرا بود.
از کنار محمد طا‌ها عبور می‌کنم، اما دلگرم می‌شوم به تاثیر تربیت دینی در خانواده، مخصوصا این جهادی‌ها که اهالی خانوادههایشان هم در جهاد فرهنگی حضور دارند و بچه هایشان پا به پای پدر و مادر نیکوکار تربیت می‌شوند.
به سراغ پدری می‌روم که فرزندش نیز همراه او در بسته بندی عیدانه‌ها کمک می‌کند، می‌پرسم چه مدت از همکاری اش با این گروه جهادی می‌گذرد؟ که می‌گوید: از سال‌های دانشجویی یعنی حدود ۱۰ سال پیش با این دوستان همراهم، جوانی هایمان در این مسیر طی شده همه ازدواج کرده ایم، اما همچنان هستیم و البته حالا بچه‌ها هم کنار ما هستن.

* تربیت نسل جهادی و دیندار
من دو فرزند دارم که در همه این برنامه‌ها همراهم هستند، خوشحالم که از برکت سفره اهل بیت علیهم السلام آن‌ها هم سهمی دارند و زندگی شان با نام و یاد این بزرگواران می‌گذرد.
بعد هم تاکید می‌کند: پدر و مادر‌ها با آوردن بچه هایشان به این فضاها، کمک می‌کنند تا آن‌ها هم محبت ائمه هدی شوند و عاشق خدا و دین.
دلگرمی هایم بیشتر می‌شود در میان جمعیت چشمم به مادری می‌افتد که در گوشه‌ای از سالن مشغول بسته بندی جعبه‌های هدیه است، اما روی پایش نوزادی را خوابانده و دختر ۵ ساله‌ای هم کنارش نشسته و مشغول است.
به سراغ او می‌روم و از حال و هوایش می‌پرسم، می‌گوید: سالهاست در این گروه جهادی فعالم و همه زندگی ام با همین کار‌ها پربرکت شده دختر هایم را از نوزادی می‌آورم، شنیدن این صدا‌های صلوات و دعا و دیدن افرادی که با جان و دل به مردم خدمت می‌کنند برکت تربیتی فرزاند من است و امروز هم به یاد مولای متقیان آن‌ها را همراه خودم آورده ام که بیمه محبت آقا شوند.

* ۱۰ هزار بسته عیدانه غدیر.
اما نشاط روحی و روایت‌های جذاب اعضای این گروه جهادی یک طرف و تدارک عیدانه‌های غدیر هم یک طرف دیگر، برای جویا شدن کم و کیف هدایا به سراغ یکی دیگر از اعضای گروه امام حسنی‌ها می‌روم.
آقای زارعی می‌گوید: امسال هم مثل همه سال‌های قبل برای عید غدیر به عنوان بزرگترین عید امت اسلام و به خصوص شیعیان، بسته‌های معیشتی و عیدانه تدارک دیدیم برای خانواده‌های محروم سراسر کشور و فرزندانشان.

امسال ۱۰ هزار بسته عیدانه به کودکان محروم و خانواده‌های آن‌ها در سراسر کشور هدیه می‌کنیم، البته با این وصف که سهم ویژه‌ای هم برای کودکان محروم استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان اختصاص داده ایم، تا دل آن‌ها در این عید بزرگ شاد شود.
این بسته‌های عیدانه با همت اعضای جنبش مردمی امام حسنی‌ها که متشکل از ۹ گروه جهادی و ۲۷ گروه خیریه مردمی و هیئت است، تهیه شده و یکی از برنامه‌های اصلی ما کمک به محرومان حاشیه تهران و سراسر کشور است.
ما تلاش کردیم با وجود سختی‌هایی که در زندگی محرومان وجود دارد، شادی و نشاط عید غدیر را به خانه‌های آن‌ها ببریم تا کودکان این خانواده‌ها با درست کردن یک کیک که مواد تهیه آن دربسته‌ها موجود است، جشن خانگی بگیرند و شاد باشند.
آقای زارعی در ادامه این را هم اضافه می‌کند: با کمک اعضای گروه جهادی امام حسنی‌ها در سراسر کشور، خانواده‌های نیازمندو محروم شناسایی می‌شوند و ما بسته‌های معیشتی که با همراهی خیرین تهیه می‌کنیم را برای این خانواده‌ها ارسال می‌کنیم.
حالا همین هدایا که با دنیایی از محبت تهیه شده، وقتی به دست کودکان محروم برسد؛ دل ان‌ها شاد میشود به محبت و ولایت علی بن ابیطالب علیه السلام.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار