موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
238960
۰۹ مرداد ۱۴۰۰

دوره” دلتا “در کودکان شدیدتر از سایر انواع کووید

یک پزشک و ویروس شناس در روسیه در مورد ویژگی خطرناک ویروس کرونا و سویه “دلتا” توضیح داد.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از اسپوتنیک، دکتر یوگنی کوماروفسکی، پزشک و ویروس شناس در روسیه اظهار داشت که سویه “دلتا” برخلاف سایر جهش ها، در دوز عفونی کمتری باعث بیماری می‌شود. کوماروفسکی نوشت: ” از نظر تئوری، دلتا می‌تواند روند شدیدتری از بیماری ایجاد کند، زیرا ذرات ویروسی کمتری برای اینکه فرد به این بیماری دچار شود وجود دارد.

به گفته او ، امروز هیچ اطلاعات موثقی مبنی بر اینکه این سویه تهدیدی جدی برای خردسالان است، وجود ندارد. وی گفت: “هیچ کار علمی وجود ندارد که ادعا کند دوره” دلتا “در کودکان شدیدتر از سایر انواع کووید است. ”

کوماروفسکی تأکید کرد که هیچ روش خاصی برای محافظت از کودکان در برابر این سویه وجود ندارد. دکتر یادآور شد که والدین باید به طور منظم آپارتمان را تهویه کنند و از مواد ضد عفونی استفاده کنند و از مکان‌های شلوغ پرهیز کنند. وی برای جلوگیری از مراجعه به پزشک، به بزرگتر‌ها توصیه کرد که مواد غذایی یا کالا‌های تحویل داده شده به خانه هایشان را سفارش دهند و کمتر از خانه بیرون بروند.

گفتنی است، دلتا نامی است که برای گونه B.۱.۶۱۷.۲ ویروس سارس-کوو-۲ انتخاب شده است که منشا آن از هند بوده است. اولین مورد ابتلا به این نوع از ویروس در دسامبر ۲۰۲۰ مشاهده شد و پس از آن به سرعت گسترش یافت. سازمان بهداشت جهانی این گونه جدید را “سریع‌ترین” نوع ویروس اعلام کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار