موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
238951
۰۹ مرداد ۱۴۰۰

انگلیس و افزایش ابتلا به نوعی عفونت شدید تنفسی در کودکان

در سایه همه‌گیری کووید-۱۹ بیمارستان‌های انگلیس شاهد افزایش موارد ابتلا به نوعی عفونت شدید تنفسی در میان کودکان هستند.

به گزارش کودک پرس ،بیمارستان‌های انگلیس شاهد افزایش مراجعه کودکان مبتلا به عفونت‌های شدید تنفسی هستند که شامل موج غیرفصلی نوعی عفونت موسوم به ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) در کودکان حتی در نوزادان دو ماهه است.

این شرایط منجر به افزایش تعداد موارد پذیرش در بیمارستان برای برونشیولیت و التهاب ریه مشابه با برونشیت شده است.

اما چرا ویروس سین‌سیشیال تنفسی که یک بیماری زمستانی محسوب می شود، در تابستان ۲۰۲۱ به اوج خود می رسد؟ به بیان ساده اینطور می‌توان گفت محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ موجب مهار سایر ویروس های تنفسی نیز می شود اما برخی از کشورها اقدام به لغو محدودیت ها کرده اند و به همین دلیل بسیاری از بیماری های تنفسی مجدد در حال شیوع هستند.

ویروس سین‌سیشیال تنفسی یک پاتوژن تنفسی شایع است. در حقیقت این ویروس به میزانی شایع است که تقریبا همه افراد تا سن دو سالگی به آن مبتلا می‌شوند. در اکثریت افراد، این ویروس باعث بروز بیماری شبیه به سرماخوردگی شدید همراه با آبریزش بینی و سرفه می شود. این علائم به طور معمول بدون اقدامی درمانی طی یک یا دو هفته برطرف می شوند.

با این حال ویروس سین‌سیشیال تنفسی تقریبا از هر سه کودک می‌تواند در یک نفر به بیماری برونشیولیت منجر شود. بر اثر ابتلا به بیماری مجرای هوا محدود و بیمار با تب و مشکل در تنفس مواجه می شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار