موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
238930
۰۶ مرداد ۱۴۰۰

جان باختن دو کودک طی غرق کشتی مهاجران در سواحل لیبی

«سازمان بین‌المللی مهاجرت» اعلام کرد، در نتیجه غرق شدن یک کشتی در سواحل لیبی در دریای مدیترانه، حداقل ۵۷ مهاجر شامل دستکم ۲۰ زن و دو کودک جان خودشان را از دست دادند.

به گزارش کودک پرس ،با گذشت کمتر از دو ماه از هشدار پاپ فرانسیس درباره تبدیل دریای مدیترانه به «بزرگ‌ترین قبرستان اروپا»، از سواحل لیبی خبر رسیده که یک قایق حامل مهاجران غرق و ده‌ها نفر کشته شدند.

«سازمان بین‌المللی مهاجرت» اعلام کرد، در نتیجه غرق شدن یک کشتی در سواحل لیبی در دریای مدیترانه، حداقل ۵۷ مهاجر شامل دستکم ۲۰ زن و دو کودک جان خودشان را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، طبق اعلام سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت این کشتی روز دوشنبه (دیروز) در نزدیکی شهر بندری «خمس» واژگون و باعث قربانی شدن سرنشینانش شد.

«صفا امسهلی» سخنگوی این سازمان همچنین خبر داد، چند تن از مهاجران سرنشین این کشتی توسط ماهیگیران و گارد ساحلی نجات یافتند اما او به تعداد دقیق نجان یافتگان اشاره نکرد.

لیبی طی سال‌های اخیر یکی از مقاصد اصلی مهاجران غیرقانونی برای عزیمت به کشورهای اروپایی بوده است.

غرق شدن مرگبار کشتی مهاجران در سواحلی لیبی در دریای مدیترانه در شرایطی انجام شده که پیش از این، حوادث مرگبار پر شمار در این دریا واکنش پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌‌های جهان را هم به دنبال داشته است.

پاپ فرانسیس اواخر خرداد ماه سال جاری در یک سخنرانی در کلیسای واتیکان درباره شمار بالای مرگ و میر مهاجران با قایق‌های کوچک و غیر ایمن صحبت کرد و دریای مدیترانه را «بزرگ‌ترین قبرستان اروپا» خواند.

اواخر خرداد ماه در خبرها آمده بود که طبق آمار سازمان ملل در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) تعداد ۶۷۰ مهاجر در دریای مدیترانه جانشان را از دست داده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار