موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
238893
۰۶ مرداد ۱۴۰۰

سربازگیری طالبان از کودکان

ساکنان مناطق تحت تصرف طالبان می‌گویند اکثر جنگجویان گروه طالبان که در جنگ با نیروهای امنیتی کشته می‌شوند، به زور توسط این گروه مسلح شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،پیش از این بارها در مورد سربازگیری طالبان در مناطق تحت تصرف‌شان گزارش‌هایی نشر شده است. حالا شماری از ساکنان این مناطق این موضوع را تأیید می‌کنند و می‌گویند، اکثر جنگجویان گروه طالبان که در جنگ با نیروهای امنیتی کشته می‌شوند، به زور توسط این گروه مسلح شده‌اند.

یکی از ساکنان جوزجان که نمی‌خواهد نامی از او در گزارش برده شود می‌گوید، طالبان پسر کوچک‌اش را به زور مسلح کرده و به جنگ برده‌اند.

به گفتۀ این پدر جوزجانی، او بارها تلاش کرده تا نزد افراد طالبان برود و از آن‌ها بخواهد پسرش را آزاد کنند اما از آن بیم دارد تا طالبان به حرفش گوش نکنند و به پسرش آسیب برسانند.

این باشندۀ جوزجان می‌گوید که طالبان به مردم ظلم می‌کنند و کودکانی که باید در مدرسه مشغول تحصیل باشند را به زور به جبهۀ جنگ می‌برند.

یکی از فرماندهان محلی جوزجان هم می‌گوید که طالبان پسران زیر سن ۱۶ تا ۱۸ سال را از قریه‌های مرغاب، حسن‌تابین، شکرک، افغان‌تپه، قره‌کنت و تونیکه به زور به خط اول جنگ برده‌اند.

به گفتۀ این فرمانده، در جنگ طالبان با نیروهای امنیتی بیشتر کسانی کشته می‌شوند که طالبان آنان را به زور مسلح کرده‌اند.

خلیل اسیر، سخنگوی فرماندهی پولیس تخار نیز سربازگیری طالبان در مناطق تحت تصرف‌شان را تأیید کرده و می‌گوید، طالبان در ساحات تحت حاکمیت‌شان از جوانان خواسته‌اند تا به جهاد بپیوندند و اگر از امرشان سرپیچی کنند، تیرباران خواهند شد.

از سوی دیگر، صفی‌الله محزون، فرمانده پولیس بغلان می‌گوید که طالبان در کنار سربازگیری، خانه‌های مردم را نیز چور و چپاول می‌کنند.

به گفتۀ محزون، طالبان در ساحات تحت تصرف‌شان نمی‌توانند حقوق‌مدنی و شهروندی مردم را تأمین کنند و برعکس بر آنان ظلم می‌کنند.

محمد هاشم سروری، عضو شورای ولایتی سمنگان می‌گوید که طالبان در این ولایت مردم را مجبور می‌کنند تا روزانه ۵ تا ۱۰ نفر از اعضای گروه‌شان را غذا بدهند.

سروری تأیید می‌کند که طالبان از هر قریه خواسته‌اند تا ۱۰ نفر را برای آنان به عنوان سرباز بدهند.

در همین حال، سلام وطندار به نقل از یکی از فعالان مدنی بدخشان می‌گوید، طالبان در چند مرحله سربازگیری می‌کنند. در مرحلۀ اول اعلان می‌کنند تا افراد به صورت داوطلب به آنان بپیوندند. در مرحلۀ دوم با بزرگان و متنفذان قومی صحبت می‌کنند تا شمار مشخصی از جوانان را در اختیار آنان بگذارند و در مرحلۀ سوم، جوانان را به زور مسلح کرده و به جنگ می‌برند.

ساکنان استان بدخشان نیز می‌گویند که شمار زیادی از جوانان بدخشانی از بیم سربازگیری توسط طالبان به کابل و ایران رفته‌اند.

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد از سخنگویان طالبان می‌گوید که از نظر قوانین آن‌ها، جنگ کردن افراد زیر سن ممنوع است. او مدعی است که گروه طالبان در هیچ‌جای کشور به زور سربازگیری نکرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار