238873
۰۵ مرداد ۱۴۰۰

تولید آثار کودک در شبکه نمایش خانگی ایده خوبی است

آزاده آل ایوب مجری کودک مشهور به خاله نرگس که در برنامه رنگین کمان به اوج خود رسید معتقد است: رسانه ها اگر از قدرت و مخاطب و محبوبیت برخوردار باشند تاثیر گذاری زیادی دارند و اگر در کنار این عوامل دست افراد را باز بگذارند تمایل کودکان و نوجوانان نسبت به تولیدات خارجی کم و کمتر می شود.

به گزارش کودک پرس ،آزاده آل ایوب در پاسخ به این سوال که رسانه ها چقدر می توانند روی وضعیت روحی و روانی کودکان و نوجوانان موثر باشد گفت: اول از همه بستگی دارد که تا چه اندازه قدرت و مخاطب داشته باشد و در کنار این دو عامل از محبوبیت بالایی برخوردار باشد درواقع اگر این عوامل را دارا باشد می تواند تاثیر گذاری خود را نشان دهد.

او در این باره که آیا در شبکه نمایش خانگی آثار مناسبی برای گروه سنی کودک و نوجوان داریم یا خیر بیان کرد: خیر ، هرچه آن چه که وجود دارد نیز تولید شده و حقیقتا برای قشر کودک مناسب نیست اما شاید بتواند تا حدودی برای نوجوانان کارآمد و سرگرم کننده باشد اما واقعیت این است که این نوع تولیدات مناسب قشر «الف و ب» نیست.

او در ادامه و در این خصوص که آیا شبکه نمایش خانگی می تواند در این زمینه آثار مناسبی تولید کند گفت: بله، مسلما چنین چیزی امکان پذیر است.اتفاقا تولیدات از طریق شبکه نمایش خانگی تاثیرات بیشتری دارد و کودکان و نوجوانان با شبکه نمایش خانگی ارتباط بیشتری بر قرار می کنند.

آل ایوب در این باره که چه دلیلی دارد شبکه های تخصصی که برای کودکان و نوجوانان برنامه تولید می کنند موفقیت لازم را آن طور که باید کسب نکرده اند تصریح کرد: به نظر من فقط به فکر این هستند تا شبکه ها را پر کنند و به نوعی به دنبال حفظ کمیت هستند تا مبادا برنامه کم بیاورند اما آن طور که باید به محتوا ها توجهی نمی شود. راستش اگر قرار باشد به صورت تخصصی برنامه تولید کنند باید سرمایه گذاری زیادی چه مالی و چه فکری صورت بگیرد. راستش برخی از افراد برای شروع سرمایه گذاری لازم را انجام می دهند اما به مرور مانند فیلم و سریال های ایرانی با شروع خوب و اواسط افت کننده و پایان تخریب برانگیز به کار پایان می دهد.

این مجری کودک در این خصوص که در برابر تولیدات خارجی که کیفیت بالایی دارند آیا تولیدات کودک ما می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد اظهار کرد: زمانی که انگیزه ایجاد شود و کمپانی های مختلف قدرتمند شروع به کار کنند و از
آن ها حمایت و پشتیبانی شود با توجه به اینکه در کشور قانون کپی رایت وجود ندارد بتوانیم از اندیشه ها و ایده های آن ها بهره بگیریم کاملا می توانیم مانند آن ها تولیدات مناسب و قابل عرضی ارائه دهیم.

آل ایوب در این باره که با توجه به مناسب نبودن تولیدات خارجی و همسو نبودن آن با فرهنگ ایران و علاوه بر اینکه فضای مجازی هم مناسب نیست آیا کمبود تولیدات سرگرم کننده می تواند در وضعیت روحی و روانی کودکان و نوجوانان موثر باشد بیان کرد: بله در دراز مدت این تاثیر را می گذارد. من معتقد هستم هر اثری ارزش دیدن و هر کتابی ارزش خواندن و هر موسیقی ارزش شنیدن ندارد و باعث می شود ذهن ها منحرف شود، فکر ها تغییر کند و جهان بینی مان را از بین ببرد. امروزه اکثر نوجوانان به سمت انیمیشن های خارجی گرایش پیدا می کنند.

آزاده آل ایوب مشهور به خاله نرگس در پایان توصیه کوتاهی در خصوص بهتر شدن تولیدات کودک و نوجوان کرد و گفت: توصیه ای که دارم این است که کمی دست افراد را باز بگذارند و سخت گیری ها را کمتر کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار