موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
238867
۰۵ مرداد ۱۴۰۰

یزد|سه دیپلم افتخار نقاشی جمهوری اسلواکی نصیب کودکان استان شد

سه نفر از کودکان و نوجوانان یزد با به تصویر کشیدن نمادهای فرهنگی، هنری و تاریخی این شهر همین تعداد دیپلم افتخار مسابقات نقاشی کودکان جمهوری اسلواکی را از آن خود کردند.

به گزارش کودک پرس ،این کودکان، درسا خداداد در گروه سنی ۹ سال مقام دوم را به دست آورد، آیلین سادات رهاوی در گروه سنی ۱۰ تا ۱۲ سال برگزیده داوران شد و مبینا زارع بیدکی در گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال مقام سوم را کسب کرد.

این مسابقه از طرف سازمان شهرهای میراث جهانی، ویژه کودکان و نوجوانان با موضوعات مختلف میراث فرهنگی و گردشگری بین شهرهای عضو برگزار می شود.

امسال بیش از ۶۰ مدرسه در کشور های عضو شهرهای میراث جهانی از جمله ایران، روسیه، چین، بلژیک، بلغارستان و سایر کشورها در جشنواره اسلوواکی شرکت کردند.

در گزارش ارسالی به زمان برگزاری مسابقه اشاره ای نشده است.

۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ ، ۲۰۰ هکتار از ۷۵۰ هکتار عرصه بافت تاریخی شهر یزد در فهرست سازمان سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو ثبت آثار جهانی شد

اِسلُواکی از جمله کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی قرار دارد و جمعیت آن حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر  و پایتخت آن « براتیسلاوا» است. زبان رسمی آن اسلوواک است که از زبان های هندواروپایی و از خانواده زبان‌های اسلاوی است.

این کشور از غرب با جمهوری چک و اتریش، از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان هم‌مرز  و تاریخ استقلال این کشور اول ژانویه ۱۹۹۳، از چکسلواکی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار