موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
238864
۰۵ مرداد ۱۴۰۰

تصویب الزامات و ضوابط عام «شهر دوستدار کودک»

الزامات و ضوابط عام شهر دوستدار کودک تصویب شد و این مصوبه برای تمامی دستگاه‌های عمومی و دولتی که از مقررات شورایعالی شهرسازی و معماری کشور تبعیت می کنند لازم الاجراست.

به گزارش کودک پرس ،در هشتمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری که دوشنبه 4 مرداد ماه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری کشور، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، پیروز حناچی شهردار تهران و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران و سایر اعضای شورایعالی برگزار شد، الزامات و ضوابط عام شهر دوستدار کودک تصویب شد.

به گفته الهام  فخاری دبیر کمیته پیگیری و نظارت شهر دوستدار کودک، این مصوبه دارای بخش‌هایی مانند ارزیابی تاثیر پروژه‌های شهری بر زندگی کودکان و نوجوانان، تشکیل شوراهای مشورتی کودکان در شهرها، اطلس شهری کودکان و نوجوانان و همچنین ساختار نظارت و پایش مصوبه با محوریت سازمان شهرداری ها و دهیاری‌هاست.

این مصوبه برای تمامی دستگاه‌های عمومی و دولتی که از مقررات شورایعالی شهرسازی و معماری کشور تبعیت می کنند لازم الاجراست و گزارش فعالیت های تمامی دستگاه ها در راستای اجرای مصوبه توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گردآوری، بررسی و برای اخذ تصمیمات لازم به دبیرخانه شورای عالی ارائه می شود.

همچنین ادارات و واحدهای شهر دوستدار کودک از طریق شوراهای اجرایی شهر دوستدار کودک موظف به هماهنگی های لازم برای تدوین و اجرای برنامه های یکپارچه شهر دوستدار کودک خواهند شد.

با اجرایی شدن این مصوبه از این پس ساختارهای موازی و موازی کاری‌ها در سطح ملی  و محلی به اتمام رسیده و همه دوستداران واقعی و دلسوزان کودک و نوجوان در ساسر کشور با این پشتوانه قانونی بدون ابهام و سردرگمی و با طی مسیر کارشناسی و تخصصی به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار